מכירות היין והמשקאות החריפים בתקופת חג הפסח הקרוב צפויות להגיע לכ-285 מיליון שקל - ירידה של כ-5% לעומת פסח אשתקד, בו הסתכמו המכירות ב-300 מיליון שקל. כך עולה מנתוני חטיבת המשקאות המשכרים באיגוד לשכות המסחר. החגים הגדולים (ראש השנה ופסח), מדגישים בחטיבה, תופסים נפח של כ-35% מהמכירות.
"היקף מכירת המשקאות החריפים יירד אמנם ב-5% בהשוואה לפסח אשתקד", אומר דב פיינטוך, יו"ר חטיבת יבואנים ישירים למשקאות משכרים באיגוד לשכות המסחר. "עם זאת, קיים גידול של כ-11% בצריכת היין, במיוחד היין הישראלי הכשר, בהשוואה לתקופת הפסח הקודם".
פיינטוך מסביר את הגידול בצריכת היין המקומי עקב מחירים לא גבוהים הנעים בין 25 ל-35 שקל לבקבוק. לעומת זאת, טווח המחירים ביינות המיובאים כבר גבוה יותר, ומחירי הבקבוקים נעים בין 70 ל-80 שקל.
בחטיבה מציינים כי סיבה נוספת לגידול בצריכת היין המקומי היא העובדה שבתקופה האחרונה השיקו יקבים ישראליים יינות מזנים חדשניים, דוגמת פינו נואר וזינפנדל, והאטרקטיביות שלהם הגבירה את הצריכה לקראת חג הפסח.
לדברי דן ליאור, מנכ"ל החברה הסקוטית, החברה בחטיבת המשקאות המשכרים באיגוד לשכות המסחר, "פסח הוא החג הפופולרי ביותר לרכישת יינות ומשקאות, אף יותר מראש השנה, עקב הנוהג להביא מתנות ובשל אריכותו של החג.
"שוק המשקאות החריפים, בשונה מהיין, נמצא עדיין בטלטול מערכות משמעותי בעקבות שינויי המיסוי משנת 2010 אשר ייקרו משמעותית את כל המחירים בענף, הרבה מעבר לאינפלציה השוטפת.
"השנה מסתמנת עלייה במכירת היינות הלבנים והרוזה, בהשוואה לשנים קודמות, כאשר הישראלים מגלים את הייחוד בשתיית יינות קרים באביב ובקיץ הישראלי".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.