המזומן הוא המלך: פימקו פתחה שורט על אג"ח ממשלתיות

קרן Total Return של פימקו, אשר היקף נכסיה מסתכם בכ-236 מיליארד דולר, פתחה שורט בשיעור של 3%- על אג"ח ממשלת ארה"ב במארס והגדילה היקף שווי המזומן שבידה

קרן האג"ח הגדולה בעולם, פימקו לא מסתפקת בעצירת השקעותיה באג"ח של ממשלת ארה"ב, היום דווח כי הקרן שמנהלים ביל גרוס ומוחמד אל-אריאן פתחה פוזיציית שורט ובמקביל הגדילה את היקף המזומנים שמחזיקה הקרן. בכך מאותתים מנהלי הנכסים הבכירים על היותם מודאגים באופן רציני ממצבה הפיסקאלי החזוי של ארה"ב.

קרן Total Return של פימקו אשר היקף נכסיה מסתכם בכ-236 מיליארד דולר, פתחה שורט בשיעור של 3%- מסך הנכסים בחודש מארס, ירידה ביחס להשקעה בשיעור אפסי בפברואר. מקור הנתונים באתר החברה. במקום ההשקעה באג"ח הגדילה פימקו את השקעתה בנכסים שווי מזומנים ובני"ע אשר מועד פרעונם אינו עולה על שנה, אשר שיעורם עלה ל-31% מסך נכסי החברה לעומת שיעור של 24% בפברואר.

נציין כי קולו של ביל גרוס הוא מהקולות הבולטים בשוק, אשר במהלך השנה האחרונה הזהיר כי לא יהיה מה שיתמוך באג"ח הממשלתיות כאשר תסתיים תוכנית רכישת האג"ח הממשלתיות של הפדרל ריזרב ביוני הקרוב.

נציין כי מאז החלה תוכנית רכישות האג"ח בנובמבר האחרון במסגרת תוכנית ההקלה הכמותית השניה של הפד, עלו תשואות האג"ח הממשלתיות באופן כללי, כאשר התשואות על האג"ח ל-10 שנים עלו מאז ב-80 נקודות בסיס ל-3.59%.