בנייה לא חוקית: קנס של 3.5 מיליון שקל למפעילי אולם אירועים

ביהמ"ש קנס את בעלי "אחוזת הברון" במזכרת-בתיה וכן את בעל הקרקע והטיל עליהם מאסר על-תנאי ל-6 חודשים, וזאת בגין בנייה בלתי חוקית והפעלת אולם אירועים בקרקע חקלאית

‎‎מערכת המשפט ממשיכה באכיפת האיסור על בנייה לא חוקית בקרקע חקלאית: בית משפט השלום ברחובות קנס את הבעלים ואת המפעילים של אולם האירועים "אחוזת הברון" במזכרת-בתיה וכן את בעל הקרקע בסכום כולל של 3.5 מיליון שקל, והטיל עליהם מאסר על-תנאי ל-6 חודשים בגין בנייה בלתי חוקית והפעלת אולם אירועים בקרקע חקלאית.

בעל הזכויות בקרקע, אברהם שלו, הורשע ביולי 2010 בעבירות בנייה ללא היתר, בשימוש חורג במקרקעין ללא היתר ובעבירות של צו שיפוטי להפסקת עבודה.

חברת אחוזת הברון ושמעון חזן, בעלי אולם האירועים, הורשעו על-פי הודאתם באפריל 2009 בעבירות בנייה ללא היתר ובשימוש חורג במקרקעין ללא היתר.

בכתב האישום צוין כי ב-2003 ובתקופות מאוחרות יותר ביצעו הנאשמים עבודות בנייה ללא היתר בהיקף נרחב בקרקע שבמזכרת-בתיה. בנוסף הורשעו השלושה בגין העובדה שמדצמבר 2006 ואילך הם עשו בקרקע שימוש חורג כאולם אירועים, תוך סטייה מהיתר ומהתוכנית שחלה על הקרקע, שקובעת כי ייעוד הקרקע הוא לחקלאות.

עו"ד ליאורה אפרת, שייצגה את הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה זמורה, הצביעה על החומרה שטמונה בעבירות. היא הצביעה גם על ההיקף הנרחב של הבנייה הבלתי חוקית ששימשה לצורך הקמת אולם האירועים. עוד ציינה אפרת כי עד עצם היום הזה פועל אולם האירועים ללא היתר.

‎‎חסכו זמן לבית המשפט

‎‎שלו טען כי השכיר לאחוזת הברון ולחזן את הקרקע החקלאית, וכי אלה התחייבו בפניו לפעול להשגת היתר להפעלת אולם אירועים. אלא שבפועל, לטענתו, הם פעלו בניגוד להסכם ובנו מבנים ללא היתר והפעילו את אולם האירועים.

כן טען שלו כי בין 2002 ל-2006 נמנע ממנו לפקח על הנעשה במקרקעין ולפעול נגד חזן וחברת אחוזת הברון בשל נסיבות אישיות, כולל מצבו הרפואי והכלכלי הקשה.

חזן וחברת אחוזת הברון הצביעו על העובדה שהודו בביצוע העבירות וחסכו בכך מזמנו היקר של בית המשפט, וביקשו להביא זאת בחשבון, ובפרט בשאלת הטלת עונש המאסר.

השופטת ציינה כי מדובר בעבירות בוטות של בנייה בהיקף נרחב על קרקע חקלאית במשך שנים רבות, המחייבות ענישה מחמירה ביותר.

על כן היא הטילה על חברת אחוזת הברון קנס של 2 מיליון שקל, על חזן מאסר על-תנאי ל-6 חודשים וקנס של מיליון שקל, ועל שלו מאסר על-תנאי ל-6 חודשים וקנס של 500 אלף שקל. ‏‎‎‏