התמ"ת: שוק העבודה בישראל התחזק משמעותית ברבעון ה-1

מספר המשרות הפנויות ברבעון הראשון רשם עלייה משמעותית של 20.7% ■ מספר המשרות הפנויות הגיע לכדי 80 אלף ■ ירידה חדה של 25% במספר העובדים שפוטרו ברבעון הראשון

משרד התמ"ת מפרסם היום (ג') נתונים מעודדים במיוחד בדבר התחזקות שוק העבודה בישראל, ברבעון הראשון של 2011. הנתונים משקפים עלייה במספר המשרות הפנויות, גידול בביקוש לעובדים, ירידה משמעותית במספר המפוטרים ועלייה מקבילה בשיעור העובדים שעוזבים מיוזמתם את מקום העבודה אולי אחד הסימנים הבולטים ביותר לביטחון שחשים העובדים, ביחס לתקופת המשבר הכלכלי.

מספר המשרות הפנויות ברבעון הראשון של השנה רשם עלייה משמעותית של 20.7% ביחס לרבעון האחרון של 2010, והשלים זינוק של 41.6% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. כך, על פי נתוני הרבעון הראשון, מספר המשרות הפנויות הגיע לכדי 80 אלף. העלייה ברבעון הראשון בולטת במיוחד בענפי החינוך (277%) השירותים הפיננסיים (155%) והשירותים הקהילתיים (122%). משך הזמן בו משרה נותרה פנויה עמד על 3.3 שבועות לעומת 3.8 שבועות ברבעון הקודם, והדבר מצביע על ירידה בקושי של המעסיקים לאייש משרות.

נתוני התמ"ת מצביעים גם על ירידה חדה של 25% במספר העובדים שפוטרו ברבעון הראשון של 2011, ביחס לרבעון שקדם לו. בנוסף, שיעור העובדים שנפלטו ממקום העבודה מבחירה עלה ל-70% לעומת 65% ברבעון הקודם, והדבר מצביע על עלייה בביטחון של העובדים בשוק העבודה וביכולת שלהם למצוא עבודה טובה יותר.

בני פפרמן, ראש מנהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת, אמר היום כי הנתונים מצביעים על התרחבות מגמת ההתחזקות של שוק העבודה הישראלי. "ממצאים אלו עומדים בהחלימה גבוהה גם לירידה בשיעור האבטלה והעלייה במספר המועסקים בהם חזינו בתקופה האחרונה, ואם תמשך מגמה זאת, הם עשויים להתחזק יותר", הוסיף פפרמן.