ערוץ 10 משקיע 160 מיליון שקל בלוח השידורים לקיץ

‎‎אנשי הערוץ צופים לרייטינג של 15% במשבצת הפריים הראשונה של הערב ■ על-פי ההערכות, הפסדי ערוץ 10 בשנת 2010 עומדים על כ-40 מיליון שקל‏

‎‎ערוץ 10 השקיע 160 מיליון שקל בלוח שידורי הקיץ. בערוץ אומרים כי מדובר בגידול של עשרות אחוזים בהשוואה ללוח המקביל בשנה שעברה.

לוח השידורים החדש אמור לספק מענה תחרותי בכל אחד מימות השבוע, ובכלל זה סוף השבוע, זאת מתוך החלטה אסטרטגית להגיע לנתח צפייה של 35%.

‏בערוץ עדיין לא מתכננים להביס בנתוני הרייטינג את ערוץ 2, כאשר קברניטיו צופים ממוצע של 15% צפייה במשבצת הפריים הראשונה של הערב.

‏מדובר על עלייה בסכום ההשקעה של הערוץ בלוח השידורים, לאחר שנתיים משבריות בהן רמת ההשקעה הייתה מינימלית, ועיקר המאבק היה כלכלי שמטרתו לכסות על החובות, להשלים מחויבויות רגולטוריים ולהתקיים.

על-פי התוכנית בערוץ, אותה מתווה המנכ"ל יוסי ורשבסקי, שנת 2014 תהיה השנה בה ישתווה הערוץ ליריביו גם בביצועים על המסך.

‏לוח השידורים החדש של הערוץ יכלול תוכניות בידור מרכזיות, כמו הגירסה הישראלית ל"ווייפאאוט", תוכנית בידור מרכזית בכיכובו של אלי יצפאן ובהפקת יואב גרוס, שעשועון האקסטרים "משחק החתונה", סדרות קומיות חדשות ועונה שנייה לתוכנית של גלית גוטמן, "בטבעת זו". כמו כן, תמשיך העונה החמישית של "הישרדות".

בימים אלה נכנסת לעבודה תכנית ריאליטי חדשה בסגנון "האח הגדול", המופקת בשיתוף-פעולה עם אתר האינטרנט וואלה.

‏חזקים בפרה-פריים

‏על-פי נתונים שמציג הערוץ, עונתו האחרונה היא הראשונה המסמנת מגמת עלייה, לאחר תקופה של צניחה בנתונים. הרבעון הראשון של 2011 מראה צמיחה ברייטינג.

נקודת החוזק המרכזיות של הערוץ הן הפרה-פריים, שמתהדר בתוכניתו של גיא פינס "ערב טוב", אשר מביאה ממוצע רייטינג של 9.1% והגיעה לשיא עונתי של 12.9%, וממול רצועת הלייט-נייט עם "היום שהיה" שזוכה לממוצע של 8.1% רייטינג ו-"לילה כלכלי" עם ממוצע רבעוני של 7.4%.

‏על-פי ההערכות, הפסדי ערוץ 10 בשנת 2010 עומדים על כ-40 מיליון שקל. עם זאת, הערוץ עמד במחויבויות הרגולטוריים, כשסך ההוצאה על סוגה עילית הגיע ל-73 מיליון שקל.