לאחר 9 שנים בתפקיד: גילי כהן צפוי לעזוב את אקסלנס

הרקע לפרישה הצפויה של מנהל ההשקעות הראשי של בית ההשקעות: מתחים פנימיים בתוך בית ההשקעות

לאחר כתשע שנים בתפקיד צפוי גילי כהן, מנהל ההשקעות הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, לעזוב את תפקידו. חוזה ההעסקה של כהן מסתיים בסוף השנה, אולם כדי שבאקסלנס יוכלו להיערך לעזיבתו, הוא יקבל החלטה סופית אחרי החגים.

הרקע לעזיבתו של כהן הוא מתחים פנימיים בתוך אקסלנס, שנובעים בין היתר ממבנה החברות הבנות שלה. בעוד שבבתי השקעות אחרים מתבצע ניהול ההשקעות של המוצרים על-ידי החברות הבנות, הרי שבאקסלנס מערכי ניהול ההשקעות, המכירות והשיווק הם רוחביים, וכל ההשקעות מתבצעות בניהול מרכזי של כהן.

באקסלנס ישנם מנהלים, ביניהם מאיר מזוז, מנכ"ל קרנות הנאמנות, שרוצים את אוטונומיית ניהול ההשקעות לעצמם, עמדה אשר יצרה חיכוכים פנימיים. באקסלנס, שבניהול דוד ברוך, יצטרכו כעת לבחון האם המבנה הנוכחי אכן מתאים לניהול החברה.

כהן, 45, שימש כמנהל ההשקעות הראשי של בית ההשקעות שבשליטת הפניקס במשך כחמש שנים, ולפני כן שימש כמנהל ההשקעות של קופות הגמל ותיקי ההשקעות, לפני רכישת קופות הגמל של בנק מזרחי-טפחות ב-2007. בשנים קודם לכן ניהל את דסק האג"ח בקרנות לה"ק, שהיו של בנק הפועלים.

כהן היה חבר בוועדת חודק שקבעה כללים עבור הגופים המוסדיים להשקעה בשוק האג"ח הקונצרניות, והוא נחשב למנהל השקעות מוערך ומנוסה. ב-2009 עמדה עלות העסקתו על 2.6 מיליון שקל, מתוכם כמיליון שקל היוו תשלום מבוסס מניות.

שמו של כהן עלה לאחרונה כמועמד להחליף את ענת לוין, ששימשה כמנהלת חטיבת ההשקעות והאשראי של מגדל ביטוח ועזבה לטובת תפקיד מנהלת חטיבת הגלובל טרז'רי בבנק הפועלים, אולם בסוף הוחלט לפצל את התפקיד בין שני סגניה - עומר קרייזל ולימור דנש.