ליברמן מול כל השמאל

האיש הכי לוחמני בפוליטיקה נגד הכוח הממלכתי הכי מאיים, המכונה שלטון החוק

זה הולך להיות מאבק קשה, חריף, אפילו אלים. מהקשים שידעה מערכת האכיפה. היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ופרקליט המדינה, משה לדור, נגד שר החוץ וראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

איווט נגד יהודה ומשה. האיש הכי נוקשה, לוחמני, משופשף וקר-מזג במערכת הפוליטית ב-15 השנים האחרונות - נגד הכוח הממלכתי הכי חזק ומאיים, המכונה שלטון החוק. עינוי דין של מי שהפך יעד מודיעיני קבוע מול חקירה שהניבה תיק בעייתי, סבוך, מתסכל, עם עדים נעלמים.

החולשה של צד אחד היא החוזקה של הצד האחר. התומכים של זה הם האויבים של ההוא. העלייה הרוסית נגד האליטה העברית הוותיקה. חלכאים, נדכאים ו"דפוקים" - מול מסודרים, מחויטים ומבוססים. "ימנים" נגד "שמאלנים". "פרשנים" מכאן ו"מומחים" משם. ארץ ישראל החולמת והשלמה מול אלה המכנים עצמם "שפויים". דתיים נגד חילונים. נוקדים מול תל-אביב. פולקלור יהודי לוחם בגלובליזציה מודרנית. ראש בראש.

"מירמה והפרת אמונים, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון והטרדת עד" - את מי זה בכלל מעניין? גן עדן זה לא יהיה, אבל ליברמן לא יעצור את הסיסמה השגורה בפיו.

לגמרי ב מ ק ר ה יצא ש-10 או 5 שנים (תלוי את מי שואלים) אחרי שנפתחה החקירה הכי ממושכת בהיסטוריה הישראלית, הודיע היועץ המשפטי וינשטיין על ההחלטה להגיש כתב אישום, מותנה בשימוע, בדיוק בשעה שליברמן ישב על הבמה בוועידה של ישראל ביתנו, שמועדה נודע ופורסם מראש.

לגמרי ב מ ק ר ה יצא ש-6 חודשים אחרי שנפתחה החקירה נגד שלמה אליהו בעניין הוצאה מהארץ של המחאות מחשבונו הפרטי ללא דיווח, הודיע פרקליט המדינה לדור כי הוא סוגר את התיק, אך הוא הקפיד לומר שהוא עושה זאת "לא בלי היסוס", וגם יעביר את התיק למפקח על הבנקים בבנק ישראל. זה קורה בדיוק יממה אחרי שאליהו יצא בהתרסה גלויה נגד בנק ישראל והציע 6 מועמדים טובים לדירקטוריון לאומי, שבו הוא מחזיק בחבילה הגדולה ביותר.

מי שמאמין במקריות - שיקום. מי שמבוהל מהמניפולציות הממלכתיות -שיישאר לשבת. כן, זה מפחיד. לכאורה.

ממסמכי ויקיליקס שהתפרסמו באחרונה בישראל עולה כי בשלהי 2006 התקיימה פגישה בין ליברמן לריצ'רד ג'ונס, השגריר האמריקני אז. ליברמן, דיווח ג'ונס לוושינגטון ("הארץ", 8.4.11), הציע לארה"ב ולישראל מועמד לתפקיד ראש הרשות הפלסטינית במקום מחמוד עבאס (אבו מאזן): מוחמד ראשיד, מי שהיה יועצו הכלכלי ומנהל הכספים הראשי של יאסר ערפאת.

ברשות הפלסטינית, ראשיד נחשב מקורב ביותר למרטין שלאף. היהודי האוסטרי החמקמק והמסתורי, שייעצר ברגע שינחת בארץ, הוא ידידם, מממנם ומקלקל דרכם של כמה וכמה ישראלים בכירים, בכמה ממשלות ומפלגות, משמאל ומימין. שלאף כיכב בכמה חקירות גדולות.

הוא מככב, בגדול, גם בפרשת ליברמן כמי שהעביר לחברות שלו "סכומי-עתק בתשלומים חד-פעמיים או עיתיים במשך תקופות ארוכות", כדברי הודעת היועץ מאמש. החוקרים ניסו במשך תקופה ארוכה לבצע חיקור דין לשלאף באוסטריה, אך שלאף התחמק. זה השפיע על ההחלטה להוציא את סעיף השוחד מכתב האישום.

"עכשיו אני אגיד לך משהו הכי אישי", אמר ליברמן לכתב "ידיעות אחרונות" באמצע ינואר השנה, "אחד מחבריי הקרובים שבא לכנסת ושמע את הדברים שאמרתי בישיבת הסיעה (בעניין הדרישה לוועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת מקורות המימון של ארגוני זכויות אדם מהשמאל - סק"ל), ניגש אליי ואמר לי: אתה פשוט מטורף. אתה יורה לעצמך בראש. אתה לא מבין שהתיק שלך בפרקליטות נמצא לפני הכרעה?

"כל החבורה של הפרקליטים שיושבים שם הם אוסף של שמאלנים מובהקים. אסור לך להתעמת עם ארגוני השמאל עכשיו. אתה מרגיז אותם, אתה מרתיח אותם, אתה לא נותן להם מנוחה. שמעת מה שטליה ששון אמרה עליך כשהיא קישרה בראיון ברדיו בינך לבין האיומים על שי ניצן? אתה לא מבין שגם הפרקליטים שמטפלים בתיק שלך הם חברים שלה? אין ספק שהיא תרים אליהם טלפון ותסביר להם עד כמה אתה מסוכן לציבור ועד כמה הם עומדים בפני אתגר היסטורי לסלק אותך מהמערכת הפוליטית. אני פשוט לא מבין אותך, אמר לי החבר, הם יגמרו אותך".

וזוהי רק ההתחלה.