הוסר המכשול ממיזם חברת החשמל: בוטל הצורך בחקיקה

בישיבה רבת משתתפים אצל שר התקשורת, כחלון הוחלט שהמיזם החדש לא יחויב בתיקון בחקיקה ראשית קודם שייצא לדרך, מה שהיה עלול לעכב את המיזם למשך חודשים רבים

הוסר מכשול רציני בדרך למימוש מיזם תשתיות חברת החשמל. אתמול (ד') התקיימה ישיבה רבת משתתפים שבה נכחו נציגים מכל משרדי הממשלה הרלוונטיים, אצל שר התקשורת משה כחלון, ובה הוחלט שהמיזם החדש לא יחויב בתיקון בחקיקה ראשית קודם שייצא לדרך, אלא ניתן יהיה להסדיר את פעילות המיזם דרך תיקון תקנות בחוק התכנון והבנייה בוועדת הפנים של הכנסת. בכך הוסר חשש גדול, שכן חקיקה ראשית יכולה לעכב את המיזם למשך חודשים רבים, ובתחילה נראה שלא יהיה מנוס ממתווה כזה.

בלי ועדה

הסיבה לכך שנדרשה חקיקה ראשית קשורה לעובדה שהיום המדינה לא יכולה לאפשר למיזם בבעלות פרטית פטור מהיתר מחוק התכנון והבנייה כדי לפרוס סיבים אופטיים על גבי רשת החשמל העילית.

אלא שאתמול בישיבה הגדולה שכונסה, ושבה השתתף גם המשנה ליועץ המשפטי לענייני כלכלה, אבי ליכט, התברר שאפשר ללכת במתווה של תיקון תקנות, ושגם משרד הפנים התיישר והסכים לכך. הרעיון הוא שיתוקנו התקנות שמתייחסות לחשמל כך שככל שיהיו שימושים נלווים לתקשורת, התקנות שקובעות הליך קצר יותר לאישור יחולו גם על הנחת תשתית תקשורת. היום מכוח חוק תכנון ובנייה מתאפשרת לחברת חשמל פריסה בהליך מזורז יותר - או קבלת פריסה של תשתית בהליכים מהירים. הדבר לא מצריך לעבור ועדה, אלא אישור של מהנדס ברשות המקומית. הרעיון הוא להרחיב את התקנות לא בכל המקרים, אלא רק כאשר מדובר בשימוש שהוא שימוש אגבי לתקשורת.