סין: "נעניש בחומרה את מי שהדליף את נתוני התמ"ג"

זעם בממשל הסיני בעקבות הדלפת נתוני התמ"ג והאינפלציה אתמול לרשת האינטרנט, לפני הפרסום הרשמי היום

הממשל הסיני מאיים היום (ו') להעניש בחומרה את מי שהדליפו אתמול את נתוני המאקרו שפורסמו היום. כך על פי סוכנות בלומברג. מדובר בנתוני התמ"ג שפורסמו היום והראו על צמיחה של 9.7% בכלכלת סין ברבעון הראשון של 2011, אולם הנתונים הודלפו אתמול ברשת האינטרנט והגיעו גם לחדרי מסחר.

"כל מי שהיה מעורב בפעילות לא חוקית ייענש תחת החוק", מסר דובר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בסין. "מי שמפיץ סודות מדינה באינטרנט ייענש בחומרה".

נתוני התמ"ג והאינפלציה דלפו אתמול לרשת האינטרנט לפני הפרסום הרשמי על ידי הממשל. רשת הטלוויזיה "פניקס" (Phoenix TV) דיווחה אתמול על 10 אינדיקטורים כלכליים, אשר 9 מהם תאמו את הנתונים שפורסמו היום באופן רשמי, מבלי לומר מהו מקור המידע.

הנתונים הכלכליים נצפים על ידי פקידים ביורוקרטיים בסין לפני הפרסום הרשמי, אך עליהם לשמור זאת בסוד. לפי דובר הלמ"ס בסין, המערכת מנסה להתייעל בין היתר על ידי קיצור פרק הזמן בין הכנת המידע לבין פרסומו הרשמי.

אך לא מדובר בתופעה חדשה כלל וכלל; מנהל השקעות סיני אמר לסוכנות בלומברג כי הדלפות מידע הן גדר "דבר נורמלי בסין", והוסיף כי "יש תמיד צינורות שבהם עובר המידע הזה. זו הסיבה ששוק החוזים העתידיים בהונג קונג תמיד מגיב לפני פרסום הנתונים. זה בגלל המבנה הארגוני של הממשל הסיני".