אינטל תשקיע 200 מיליון דולר בשירותים רפואיים ביתיים

צפויה להשקיע בפרוייקט מחקרי לבחינת טיפול ביתי חדשני לאוכלוסיות קשישים ■ המחקר יבוצע על 10,000 נבדקים קשישים בביתם, וצפוי להגיע לעלויות של 200 מיליון דולר בתוך כעשור

אינטל צפויה להשקיע כ-200 מיליון דולר בפרוייקט מחקרי חדש המיועד לבחון דרכים חדשות למתן טיפולים ביתיים לאוכלוסיות קשישים, כך מסר השבוע חבר בדירקטוריון החברה, אריק דישמן.

המחקר צפוי לבחון את הטכנולוגיה החדשה - אותה מפתחת אינטל באופן עצמאי - על 10,000 נבדקים קשישים, כאשר ברקע אינטל עדיין מחפשים גורמים עסקיים ואקדמיים חזקים שיוכלו לסייע במימון נוסף, וזאת כדי לנסות ולהגיע לתוצאות משמעותיות במחקר עוד בשנה הקרובה.

במרכז המחקר, עומדת טכנולוגיה שמפותחת באינטל, אשר מטרתה להציג ולחקור בזמן אמת נתונים על אוכלוסיית קשישים, וזאת באמצעות סנסורים, מצלמות רשת ומכשירי ניטור נוספים אשר יאספו בזמן אמת מידע על אוכלוסיית היעד. אחת ממטרות המחקר הינה לאפשר להפוך את הסביבה הביתית לבטוחה עבור מבוגרים גם כאשר אלה נזקקים לטיפול, ולחסוך מהם את השהייה הממושכת בבתי החולים.

לפי הערכות מומחים, שוק הטיפולים הביתיים באמצעות טכנולוגיות מתקדמות עשוי לנסוק בשנים הקרובות, מ-11 מיליארד דולר בשנה שעברה ליותר מ-16.6 מיליארד דולר בשנת 2015. "אנו צופים כי יותר ויותר מבוגרים יזדקקו לסיוע ובקרה רפואיים בזמן אמת, בביתם", אמר אנדרה מאלם, אנליסט בכיר בברג, והוסיף כי "זוהי דרך מצויינת להעניק איכות חיים משותפת למבוגרים שרוצים להמשיך לחיות בבית, כל מה שאנחנו זקוקים לו זה מחקר איכותי שיוביל לכך".

מוערך כי המחקר יתחיל עוד לפני שנת 2012, זאת במידה ואינטל תצליח להשיג מימון נוסף. באינטל מעריכים כי עלות המחקר יכולה להגיע עד ל-200 מיליון דולר במהלך 10 שנות מחקר, ותאפשר לבצע מעקב וניטור אחר מעשיהם של מעל ל-10,000 קשישים בביתם. עלויות המחקר המדוייקות צפויות להתבהר במהלך השנה.