אישום: הקימו חוליית טרור בנצרת בזמן מבצע עופרת יצוקה

3 צעירים בני 19 מאזור נצרת מואשמים כי הקימו חוליית טרור וניסו ליצור מטעני חבלה ■ עפ"י כתב האישום, הם החלו בייצור מטעני צינור ורובה מאולתר ותכננו פעולות נגד חיילים ואזרחים

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש הבוקר (א') כתב אישום נגד 3 נערים תושבי נצרת, המייחס להם עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע ןעבירות בנשק (ניסיון לייצור נשק) - כך דווח בגלי צה"ל.

המדינה הגישה בקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם. השלושה הם אחמד גאנם, מועתז שתאווי ונור-אל-דין שחאדה, בני 19.

על-פי כתב האישום, בחודש ינואר 2009 חברו השלושה והקימו חולייה צבאית בשם "נאועד אלצהיינה בלמות" ("מבטיחים מוות לציונות"). הם החלו בייצור מטעני צינור ורובה מאולתר, ותכננו פעולות נגד חיילים, משטרת ישראל ואזרחים יהודים, כל זאת על רקע מבצע "עופרת יצוקה" בעזה.

על-פי האישום, אחד הנאשמים הוציא חומר ממחשב בית-הספר "הגליל" בנצרת מאתר אינטרנט המכיל הוראות להכנת מטעני חבלה. הוא העתיק על דיסק און קי את הוראות הכנת המטענים ולקח עימו. לאחר מכן נפגשו השלושה בבית אחד הנאשמים בנצרת. הם הצטיידו בשני צינורות חלולים, אחד ישר באורך כ-20 ס"מ והשני צינור זווית, 50 קופסאות גפרורים, ברגים ומסמרים ודבק.

נאשם 2 הביא את הוראות הכנת המטענים, והנאשמים החלו לפורר את ראשי הגפרורים במטרה להכין את חומר הנפץ אותו יכניסו לתוך הצינור, בכדי שבעת שיפעילו את מטען הצינור הוא יפלוט חומר המסוגל להזיק לאדם. לאחר זמן מה הפסיקו הנאשמים את פעולות הכנת מטען הצינור והציתו את החומר אותו פוררו מן הגפרורים.