תנופת הצמיחה ממשיכה: המדד המשולב עלה ב-0.5%

בנק ישראל: "עלייה רציפה של חודשיים במדד מנהלי הרכש" ■ מדד מלניק עלה ב-0.8% במארס - לתנופת הביקושים המקומיים מצטרפת עלייה בייצור התעשייתי המשקפת את הביקושים מחו"ל

המשק ממשיך לצמוח: המדד המשולב לחודש מארס עלה ב-0.5%, כך על פי נתונים שמפרסם היום (א') בנק ישראל. מדובר בעלייה רציפה של חודשיים במדד מנהלי הרכש, עלייה הבאה לידי ביטוי בכל רכיבי המדד.

בפירוט רכיבי המדד מציינים בבנק ישראל את מדד הייצור התעשייתי שעלה בחודש פברואר בשיעור של 2.1%, בהמשך לעליה של 2.3% בחודש ינואר. מדד הפדיון של המסחר והשירותים עלה בפברואר בשיעור של 0.5% בהמשך לעליה של 1.2% בחודש ינואר. עוד מציינים כי מדד יצוא השירותים עלה במארס בשיעור חד של 13.9% בהמשך לעליה של 2% בפברואר.

גם במדד יבוא תשומות לייצור חלה עלייה בחודש מארס בשיעור של 1.2%, בהמשך לעליה של 4% בפברואר. מדד יצוא הסחורות עלה מארס בשיעור של 2.6%, בהמשך לעליה של 3.6% בפברואר. עוד נתון חיובי שהשפיע על המדד החודש, מדד יבוא מוצרי צריכה עלה במארס בשיעור של 4.1%, לעומת הירידה שנרשמה במדד זה בחודש בפברואר.

מדד מלניק עלה ב-0.8% בחודש מארס

גם לפי מדד מלניק, תנופת הצמיחה של המשק נמשכת בעוצמה. המדד עלה בחודש מארס ב-0.8%, והצביע על צמיחה כלכלית מהירה גם ברבעון הראשון של 2011. לדברי פרופ' רפי מלניק מהמרכז הבינתחומי הרצליה, לתנופת הביקושים המקומיים שנרשמה בחודשים האחרונים, מצטרפת עלייה של הייצור התעשייתי המשקפת את הביקושים מחו"ל.

לפי הנתונים, בולטת הצמיחה המהירה של מדד הייצור התעשייתי, המשקפת בין היתר תנופה מחודשת של היצוא על רקע שיפור בכלכלות המערב. כמו כן נמשכת עליית הפדיון בענפי המסחר והשירותים, המשקפת רמת גידול חזקה של ביקושים מקומיים ובעיקר של צריכה פרטית. כמו כן נמשכת עליית מדד היבוא המכיל בעיקר יבוא תשומות לייצור המקומי.

ולרכיבי המדד: מדד הייצור התעשייתי עלה ב-2.1% בחודש פברואר, לאחר עלייה של 2.3% בינואר; מדד הפדיון של ענפי המסחר והשירותים עלה ב-0.6% בפברואר, לאחר עלייה של 1.1% בינואר; מדד היבוא עלה במארס ב-2.8%, לאחר עלייה של 1.9% בפברואר, מספר משרות השכירים בסקטור העסקי עלה ב-0.1% בינואר, לאחר עלייה של 0.2% בחודש דצמבר.