המלחמה הסינית באינפלציה: יחס הרזרבות עלה ל-20.5%

עוד מאמץ של הבנק המרכזי של סין להשתלט על האינפלציה הדוהרת: דרישת יחס הלימות ההון של הבנקים הסינים יעלה ב-0.5% ■ מדובר בהעלאה הרביעית מתחילת שנת 2011

במאמץ לעצור את דהרת האינפלציה, הודיע היום הבנק המרכזי בסין כי הוא מעלה, בפעם הרביעית מתחילת שנת 2011, את יחס הלימות ההון הנדרש מהבנקים, כך שהבנקים נדרשים כעת להחזיק ברזרבות מזומן גדולות יותר.

ההחלטה באה לאחר שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בסין דיווחה ביום ו' את נתוני הצמיחה בסין אשר עקפו את הציפיות וזינקו ב-9.7% ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל אשתקד ונתוני האינפלציה עלו ב-5.4%, העלייה בשיעור החד ביותר מאז יולי 2008 ובכך עקפו את טווח היעד העליות של הממשלה הסינית שעומד על 4%.

על פי הודעת ה-PBOC באתרו, יחס הרזרבה של הבנקים יעלה ב-0.5% ל-20.5% החל ב-21 באפריל לגופים המלווים הגדולים במדינת הענק. המהלך החדש מצטרף למהלך העלאת הריבית בסין עליו הודיע הבנק המרכזי לפני שבועיים. העלאת יחס הרזרבות מקטין את היקף הכספים שיש לבנקים לתת כהלוואה, ומכריח את הבנקים לשמור על יותר מההפקדות בהם כפיקדונות בבנק המרכזי.

"ההידוק המוניטרי יימשך עד שיהיו סימנים לכך שהאינפלציה נמצאת תחת שליטה" העריך כלכלן ממיזוהו סקיוריטיס בהונג קונג לפני הפרסום. ב-9 באפריל אמר ראש ממשלת סין, וון ז'יבאו כי "סין נמצאת תחת לחץ גדול בשל עליית המחירים" ואמר כי הממשלה תנקוט באמצעים שונים על מנת להביא לירידת האינפלציה. הוא רמז כי הכלים יכללו העלאת דרישות הרזרבה (הצעד בו נקט כבר היום), כמו גם רמז להעלאה נוספת של הריבית, שינויים בשער החליפין וצעדים נוספים לספיגת המזומנים במשק.