מהשקעות ליזמות ובחזרה

אם אתם לא פוחדים מאתגרים וסיכונים, תוכלו למצוא בהיי-טק חברה ותפקיד מתאימים

זה נשמע אולי קצת מפתיע, אבל עוד לא ממש החלטתי מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול. הקריירה שלי עד היום מוכיחה את הטענה הזו: כשהשתחררתי מצה"ל הלכתי ללמוד בטכניון, כי תמיד ידעתי שחלום חיי הוא להיות מהנדס אלקטרוניקה. לאחר שנה של עבודה בחברת מוטורולה, כבר ידעתי שמהנדס פיתוח אני לא רוצה להיות.

רציתי לעבוד עם אנשים, להיות בקשר עם השוק ולא להסתגר בדלת אמותיו של מחשב. התחלתי במסלול ארוך ומגוון שכלל תפקידי שיווק, פיתוח עסקי, יזמות והשקעות הון סיכון. המסלול הזה גם הוביל אותי לשהות ממושכת ועבודה בארה"ב.

החברה הראשונה שהקמתי בכלל לא הייתה חברת היי-טק אלא סוכנות נסיעות ושותפתי בה הייתה לא אחרת מאשר אשתי היקרה. היא גם הייתה בוסית די קשוחה, אבל זה כבר נושא למאמר אחר.

אחר-כך הקמתי חברת ייעוץ לחברות טכנולוגיה. משם התגלגלתי אל הסיבוב הראשון שלי בעולם ההון סיכון כמנהל פיתוח עסקי בקבוצת BRM. אבל חיידק היזמות לא נעלם, ולאחר מספר שנים הקמתי חברת סטארט-אפ בשם ביזנס-לאיירס ביחד עם שותפים. זה היה מסע מרתק, רב-מכשולים ואתגרים ובסופו של דבר גם מלא בסיפוקים. והוא נגמר באקזיט.

משם המשכתי לתפקיד מנכ"ל בחברת V-Secure, שהסתיים באקזיט נוסף. לאחר שהות ארוכה בארה"ב חזרנו לישראל ומצאתי עצמי פותח דף ישן-חדש בקריירה וחוזר לעולם ההשקעות - הפעם, כשותף בקרן הון סיכון אמריקנית.

הייתה פה גם מידה צנועה של יזמות: לפתוח משרד חדש בישראל עבור קרן זרה ולכבוש לנו מקום של כבוד בשוק המקומי.

ההיי-טק הישראלי מציע מגוון הזדמנויות עבור אנשים כמוני, שמחפשים במקום עבודתם חדשנות, תעוזה ואפשרות למימוש עצמי. אם אתם לא פוחדים מאתגרים ומוכנים לקחת סיכונים, תוכלו למצוא בהיי-טק חברה ותפקיד שמתאימים לכם.

זו השנה הששית לעבודתי בקרן קיינן פרטנרס, וזהו גם מקום העבודה שבו הייתי יותר זמן מכל מקום אחר. אולי זה מלמד שמצאתי סוף-סוף את ייעודי בשוק העבודה? למען האמת, אינני יודע. ימים יגידו.

יזהר שי הוא שותף כללי בקיינן פרטנרס ומנהל פעילות הקרן בישראל