עשרות מיליוני שקלים יושקעו בעיר העתיקה בבאר-שבע

ועדת מנכ"לי משרדי הממשלה נתנה אישור עקרוני להשקעה נוספת של עשרות מיליוני שקלים בעיר העתיקה של באר-שבע

ועדת המנכ"לים של משרדי הממשלה, שסיירה לאחרונה בבאר שבע, קיבלה החלטה עקרונית להשקיע עשרות מיליוני שקלים בהמשך הפיתוח של העיר העתיקה בבאר שבע, כך נודע ל"לגלובס".

עוד נודע שלאחר חג הפסח תתכנס הוועדה בשנית על מנת לקבוע את הסכומים הסופיים להשקעה. בשנתיים האחרונות הושקעו בעיר העתיקה בב"ש כ-130 מיליון שקל בשימור ופיתוח, לצד הקמת מוזיאונים. עיריית באר שבע ביקשה מוועדת המנכ"לים השקעה ממשלתית נוספת של מעל 100 מיליון שקל.

העיר העתיקה של ב"ש שימשה עד שנות ה-80 כמרכז המסחר והעסקים של העיר, אלא שפריחת הקניונים והתהוותה של קרית הממשלה הביאו את העסקים לעזוב אותה. עיריית באר שבע החליטה ב-2008 לקדם את המתחם, לשקם אותו ולטפח אותו, והחל מ-2009 החלה בביצוע עבודות רחובות היקף במטרה להפוך את העיר העתיקה למוקד מסחר, בילוי, תרבות ופנאי ולשלב בה מגורים לצעירים.

בסיור שהתקיים מול ועדת מנכ"לי משרדי הממשלה הציגה החברה הכלכלית לפיתוח באר שבע את הפרויקטים שמבוצעים באזור, ובהם הקמת תיאטרון פרינג', מרכז לאמנות חזותית, פיתוח רחובות, מרכז המבקרים באר אברהם ועוד. החברה הכלכלית לפיתוח באר שבע מבצעת עבור העירייה את עבודות הפיתוח באזור.

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', ציין בסיור שהפיתוח שנעשה עד כה בעיר העתיקה הביא לתנופה של תרבות ומשך יזמים לפתוח בתי קפה ואטרקציות למבקרים. עוד צויין שהעירייה הפחיתה את הארנונה לעסקי הבילוי והגלריות בעיר העתיקה בשיעור של כ-30% באישור משרדי האוצר והפנים. במידה שתתקבל בקשת העירייה ליותר מ-100 מיליון שקל להמשך השקעה בעיר העתיקה, המשמעות היא פיתוח נוסף לשלוש השנים הבאות באזור.

‏דנילוביץ' ציין כי "העיר העתיקה בבאר שבע לא מתחרה עם מרכזי קניות גדולים שהתפתחו. יש לה מקום מיוחד בתחום תרבות הפנאי. מדובר בנכס מיוחד של מדינת ישראל. זוהי העיר היחידה שהשלטון העות'מאני בנה בארץ וכיום מתפתח בה ציר של מוזיאונים שאין כמותו בישראל. הקמת באר אברהם תמשוך תיירות עצומה לישראל מצד הנוצרים הקשורים למסורת אברהם אבינו. העירייה מקיימת אירועים ופסטיבלים ואירועי תרבות בעיר העתיקה, בסיוע עם שותפים. חייבים להמשיך את הפיתוח הן בתשתיות והן באירועים ושיווק העיר העתיקה. האינטרס כאן הוא לא רק עירוני, אלא לאומי".