אריה דרעי: "הגיע הזמן לבדוק מה הצורך במפלגות דתיות"

דרעי בראיון לעיתון "מקור ראשון": "אקים ממשלת אחדות שתקטין המתח עם החילונים - ממשלת אחדות לא הייתה מעוללת את כל מה שעוללה לארץ ישראל ממשלת הימין בראשות נתניהו"

"מאז 1999 ועד היום מפלגת ש"ס הפסידה כ-300 אלף קולות - אני חוזר לפוליטיקה כדי להחזיר אותם", כך אומר אריה דרעי, השר ויו"ר ש"ס לשעבר, בראיון לעיתון "מקור ראשון". דרעי יוצא נגד ממשלתו של בנימין נתניהו בפרט ונגד ממשלה צרה בכלל, וקורא ליישם בישראל ממשלת אחדות. "יש היום ממשלת ימין צרה עם דתיים וחרדים, ממשלה אידיאלית לכאורה - אבל מה באמת יצא מממשלת נתניהו? לא הרבה", הוא אומר.

לפני שבועות אחדים הושק קמפיין שנועד לסכל את הקאמבק של דרעי לפוליטיקה - הציבור הוזהר שדרעי יעביר נתח מנדטים משמעותי מימין לשמאל, אך לפי הסקרים הוא כבר מקבל שבעה מנדטים על חשבון ש"ס והליכוד.

בראיון שערך העיתונאי חגי סגל מ"מקור ראשון", דרעי מתחייב לא להמליך פעם נוספת ממשלת שמאל צרה, אבל גם לא לתת יד לממשלת ימין צרה. "בבחירות הבאות אחתור להקים ממשלת אחדות לאומית - זוהי הפלטפורמה הטובה ביותר כדי להקטין את המתח בין דתיים לחילוניים, שבסופו של דבר פוגע בעיקר בדתיים. ממשלת אחדות לא הייתה מעוללת את כל מה שעוללה לארץ ישראל ממשלת הימין בראשות נתניהו".

"ירושלים זה ייהרג ובל יעבור"

דרעי מספר על שיחת טלפון שהיתה לו עם הרב עובדיה יוסף בזמן כהונתו בממשלת רבין: "אמרתי לו שלהבדיל מרוב היושבים ליד שולחן הממשלה אין לי נקיפות מצפון על הכיבוש כביכול. חברון ושכם וכל המקומות ביו"ש קרובים ללבי יותר מאשר תל-אביב ויפו, מכיוון שכל התרבות שלנו נוצרה שם. אמנם לפי פסק ההלכה של הרב יוסף, צריך לוותר על שטחים כדי לחסוך חיי אדם, אבל ירושלים זה ייהרג ובל יעבור".

לגבי תוכניותיו המדיניות לעתיד, דרעי לא מאמין בהליכה נגד הזרם העולמי. "אני תמיד בעד מציאת מסלולים של הידברות, כי עם ישראל עוד לא הגיע למצב של 'עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב' - זה לא ריאלי לעשות טרנספר לערבים, הם חיים בתוכנו ולידנו - ככה החליטה ההשגחה העליונה, אבל יכול להיות שכבר החמצנו את השעה להידברות. אני לא מתייאש - בסוף תבוא הגאולה והישועה".

דרעי לא שולל להתמודד בפוליטיקה בנפרד מש"ס, ואומר כי "הגיע הזמן לבדוק ביושר מה הצורך במפלגות דתיות. אולי הדתיים יכולים להשפיע מי יהיה ראש הממשלה בלי שתהיה להם מפלגה משלהם? אני לא אומר חד משמעית שכבר הגיעה השעה לכך, אבל צריך לבדוק".