נחשפה: סובארו אימפרזה החדשה - מרווחת ומצוידת יותר

החל מסוף השנה תצטייד יפנאוטו בכלי נשק שראוי להתמודדות על צמרת פלח המשפחתיות ■ מצוידת סוף סוף, במנוע 1.6 ליטר ראוי ובגיר חדש

האימפרזה הנוכחית (B3) לא זכתה לאהדה יתרה בישראל אולם החל מסוף השנה תצטייד יפנאוטו בכלי נשק שראוי להתמודדות על צמרת פלח המשפחתיות. האימפרזה החדשה, שנחשפה בתערוכת ניו יורק, צמחה לאורך, לרוחב ולגובה והיא כעת אחת הגדולות בקבוצתה, הן בגרסת ההאצ'בק והן בגרסת הסדאן. בסיס הגלגלים צמח ל-2.635 מ' לטובת מרחב משופר ותא המטען של גרסת ההאצ'בק - נקודת תורפה מוכרת - הוסיף כמה עשרות ליטרים.

חיצונית העיצוב החיצוני האנונימי של הדגם היוצא הוחלף בעיצוב מאסיבי ואירופאי עם נוכחות כביש בולטת ועיצוב הפנים שודרג ללא הכר עם חומרים איכותיים יותר ומערך פיקוד יצירתי. אבל החידוש החשוב ביותר לישראל ללא ספק הוא נטישת מנוע ה-1.5 ליטר הלא-אהוד לטובת מנוע 1.6 ליטר חדש לגמרי, שמשודך לתיבה רציפה (CVT) עם אופציה לשליטה ידנית-ספורטיבית מההגה. המנוע הזה אמור להיות חסכוני וירוק יותר מקודמו. למתקדמים יוצע מנוע ה-2 ליטר בוקסר החדש (בהספק 150 כ"ס), שהוצג השנה בפורסטר.

בינתיים אין לסובארו כוונות להשיק גרסה חדשה של ה-STI על בסיס האימפרזה החדשה והיא תמשיך לשווק את ה-STI הנוכחית כדגם עצמאי.