BP מגלגלת אחריות לדליפת הנפט: תובעת 40 מיליארד דולר מבעלת האסדה

BP מאשימה את בעלת האסדה, טרנסאושן, בהזנחה: "היא שגרמה לאסדת הקידוח להיות פסולה לשימוש ימי" ■ תבעה גם את חברת קמרון, בטענה כי מערכת מניעת הפיצוצים שלה כשלה

מגלגלת אחריות: במלאות שנה לדליפת הנפט הענקית במפרץ מקסיקו, תובעת חברת BP את חברת Transocean, הבעלים של אסדת הקידוח במים עמוקים, בסך כ-40 מיליארד דולר בעבור נזקים ועלויות נוספות. BP מאשימה את טרנסאושן בהזנחה וטוענת כי היא שגרמה לאסדת הקידוח להיות פסולה לשימוש ימי.

בנוסף הגישה בריטיש פטרוליום תביעה כנגד חברת Cameron International באשמת הזנחה, ואמרה כי מערכת מניעת הפיצוצים שהותקנה באסדה על-ידי החברה כשלה במניעת הקטסטרופה.

שתי התביעות הוגשו אתמול (ד') לבית המשפט המחוזי בניו-אורלינס.

בתצהיר ציינה BP כי היא רוצה "להבטיח כי כל הצדדים המעורבים בקידוח בבאר Macondo יקחו אחריות באופן ראוי בעבור חלקם בתרומה לתאונה".

11 אנשים מתו כתוצאה מפיצוץ האסדה במפרץ מקסיקו. כ-4.9 מיליון חביות של נפט, שהן יותר מ-200 מיליון גאלונים של נפט, דלפו כתוצאה מפיצוץ האסדה במשך חודשים ארוכים למימי המפרץ וגרמו לאסון האקולוגי הגדול ביותר בתולדות אמריקה. בעקבות האסון התחייבה BP בהיקפים של עשרות מיליארדי דולרים.

BP דיווחה כי בשנת 2010 רשמה בספריה מחיקה של כ-40.9 מיליארד דולר לפני מס המיוחסת לדליפה, וכי עד סוף שנת 2010 רשמה עלויות בסך 17.7 מיליארד דולר. נזכיר כי ביוני הקימה BP קרן פיצויים בסך 20 מיליארד דולר המיועדת לנפגעי הדליפה.

"העובדה הפשוטה היא שב-20 באפריל 2010, כל אחת ממערכות הבטיחות ומערכות השליטה על תהליכי הקידוח במים עמוקים - כשלו, מה שגרם לפגיעה" כתבה BP בכתבי האישום.

טראנסאושן קראה לתביעה "מהלך נואש" של BP להתחמק מהאחריות החוזית המלאה שלה לזיהום ולעלויות סביבתיות. "התביעה היא מטעה ומוגזמת", כתבה החברה בהודעה שפרסמה לאחר שהוגשה נגדה התביעה.