אחרי אלביט: גם תע"א שוקלת לייצר מל"טים בברזיל

התחרות מתחממת: התעשייה האווירית חתמה על הסכם עם קבוצת התעופה הברזילאית סינרג'י

התעשייה האווירית מנסה לתת מענה להצלחה של אלביט בברזיל ובוחנת אפשרות להקים במדינה חברה-בת שתעסוק בייצור של מל"טים (מטוסים ללא טייס). הבחינה נעשית יחד עם תאגיד התעופה והספנות סינרג'י.

בימים האחרונים חתם מנכ"ל תע"א,יצחק ניסן, על הסכם שת"פ עם חטיבה של התאגיד הדרום-אמריקני, סינרג'י דיפנס. החתימה נעשתה במסגרת תערוכת הנשק LAAD שהתקיימה בריו דה ז'נרו.

בראשית השבוע שעבר הודיעה אלביט מערכות כי החברה-הבת שלה בברזיל, AEL, חתמה על הסכם אסטרטגי עם יצרנית המטוסים המקומית אמבראר. במסגרת ההסכם יקימו השתיים חברה שתפתח ותייצר מל"טים לשוק המקומי ולמדינות נוספות בדרום אמריקה.

במסגרת הניסיונות של תע"א לבסס את פעילותה העסקית בברזיל ולתת בכך מענה לפריחה העסקית של אלביט בדרום אמריקה, נפגש בימים האחרונים המנכ"ל ניסן עם מנכ"ל קבוצת סינרג'י, ג'רמן אפרומוביץ'. השניים סיכמו כי בחודשים הקרובים יגיעו נציגי תע"א לברזיל, כדי לבחון את פוטנציאל השוק בתחום, לקראת פתיחה של חברה-בת משותפת שתתחרה על מכרזים ביטחוניים מקומיים.

בתע"א אמרו כי הקשרים עם סינרג'י יסייעו למימוש המודל העסקי ולפיו קיטים של מערכות מל"ט ייוצאו ממתקני תע"א ויורכבו בארץ היעד עד לפתיחה של קווי ייצור סדירים במדינה.

בתע"א העריכו כי ההסכם עם סינרג'י יאפשר גם שיתופי פעולה עתידיים בתחום הספנות; השבחה של מטוסים ואף הסבה של מטוסי נוסעים בחטיבת בדק מטוסים של תע"א בישראל.