דיווח: נכשלה הברחת רכוש של הטייקון המצרי חוסיין סאלם

אתר "אל אהרם": רשויות המכס במצרים דיווחו כי נתפסו 100 חבילות במשקל כולל של 3 טון, שהכילו חפצי ערך ושייכים לאיש העסקים חוסיין סאלם ■ הרכוש אמור היה להגיע לסעודיה

רשויות המכס במצרים עצרו אתמול 100 חבילות השייכות לטייקון המצרי, חוסיין סאלם, שעשו את דרכם לעיר ג'דה שבערב הסעודית, כך מדווח היום (א') האתר "אל-אהרם". המטען שנתפס כולל חפצי ערך וביניהם ציורים, עתיקות, שטיחים, כלים מצופי זהב, פסלי זהב ושעונים יקרים.

רשויות המכס במצרים הבחינו בכובד יוצא דופן של המטען שבסיכום כללי עמד משקלו על 3טון והחליטו לערוך בדיקה. האתר מדווח כי הגורם שהבריח את החבילות היה בעל זהות פלסטינית. בין החפצים הבחינו בתמונות של הטייקון המצרי, חוסיין סאלם עם הנשיא לשעבר, חוסייני מובארק, בנוסף נמצא גם שטיח עליו כתוב שמו של סאלם. על פי הרשויות ממצאים אלו הובילו להנחה כי החבילות מיוחסיות לאיש העסקים חוסיין סאלם. רשויות המכס פתחו בחקירת הנושא.

סאלם ברח ממצרים ב-30 בינואר ביחד עם בני משפחתו על רקע המהומות במדינה. הוא נחשב מקורב מאוד לצמרת השלטון במצרים ובעיקר לבנו של הנשיא מובארק, ג'מאל מובארק, שעל-פי דיווחים נמלט עם בני משפחתו ללונדון.

סאלם מחזיק ב-28% ממניות EMG המספקת גז מצרי לישראל מיוני 2008. סאלם הוא מאנשי העסקים המסתוריים במצרים, וככל הידוע מעולם לא התראיין בכלי תקשורת מערביים. במצרים מוכר סאלם כבעל רשת מלונות וכאיש סודו של מובארק ומשפחתו. הקשר העסקי שלו עם מימן נוצר כשהיה שותפו להקמת בית הזיקוק באלכסנדריה, שהוקם בסוף שנות ה-70 על-ידי חברת מידור הישראלית-מצרית.