ביל מילר: "שוק המניות בארה"ב מגלה סימנים לא בריאים"

מנהל קרן לג מייסון מזהיר: "המסחר בסחורות ריק מתוכן. המחירים משקפים אמונות ולא ערך ממשי" ■ "למרות שהתוצאות בשוק היו טובות, המסחר היה דליל וזה לא סימן טוב"

שוק המניות בארה"ב מגלה סימנים "לא בריאים" וכך גם שוק הסחורות, שם עולים המחירים בהתבסס על "אמונות" ולא על בסיס ערך ממשי. כך טוען ביל מילר, מנהל קרן הנאמנות לג מייסון (Legg Mason) ומי שידוע כאחד ממנהלי הקרנות המובילים בארה"ב.

"למרות שהדוחות הכספיים בוול סטריט היו טובים, מחזור המסחר בשוק דליל וטווח המסחר צר וזה לא סימן טוב", אמר מילר.

מילר הודה כי הביצועים שלו ברבעון האחרון במדד ה-S&P 500 היו חלשים למרות העליות שנרשמו במדד עצמו. "היה רבעון ראשון חזק כמו שציפו בשוק בעוד המניות החזקות והיקרות הפכו ליקרות יותר והזולות המשיכו להיות זולות. גם זה יחלוף", הוסיף מילר.

מנהל קרן לג מייסון התייחס לשוק הסחורות ואמר כי באופן מפתיע, רק מניות הנפט והתעשייה רשמו תשאות יתר על מדד ה-S&P 500 ברבעון הראשון של 2011, בעוד סקטורים אחרים איכזבו.

מילר הוסיף כי משקיעים מסתכנים בהריסת ערכם על ידי ספקולציות בנוגע לעד כמה מחירי הסחורות יכולים לעלות והאם הם הגיעו לרמה שמשקפת במלואה דאגות בקשר למלאי הסחורות. "נכון לעכשיו אני לא יודע, אבל גם הם לא", אמר מילר. "מה שאני כן יודע זה שהמחירים משקפים הרבה אמונות, מומנטומים ולא הרבה ערך ממשי".

עוד ציין מילר כי "המסחר העיקרי על חוזים עתידיים גדולים היה ב-1999 שהוא נעלם עכשיו כשכולם מנסים להיכנס לסקטור האנרגיה, סחורות וחוזים עתידיים בטווח הבינוני".