אטיאס: "האוצר מתנגד לכל הטבה לזוגות הצעירים; לא נאפשר לשטייניץ להתל בנו - נחתוך עכשיו"

שר הבינוי והשיכון בדיון פגרה מיוחד בכנסת על מצוקת הדיור: "אם האוצר לא יתעשת ויגיע איתנו להבנות - פשוט נצביע נגדו" ■ "יש דברים שצריך לחתוך, והזמן הוא עכשיו - אין זמן להתמהמה" ■ חברי הכנסת אישרו: הדיון במשבר הדיור יעבור לוועדת הכספים בנוכחות שטייניץ

שעות ספורות לפני ההודעה של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר על ההגבלות החדשות במשכנתאות, ויום לפני כינוס מנכ"לי הבנקים ע"י פישר לצורך מציאת פתרון לנושא, נערך הבוקר (ד') דיון בכינוס מיוחד בכנסת (שנמצאת בפגרה) על מצוקת מחירי הדירות ועליית הריבית.

חברי הכנסת התבקשו להצביע בעניין העברת הדיון במשבר הדיור בישראל לוועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, ובפה-אחד ברוב של 29 ח"כים כולם הצביעו בעד, ללא מתנגדים. לפני ההצבעה, שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס נשא דברים והשיב להצעה לסדר בעניין מחירי הדירות.

לדבריו, "מחירי הדירות לא עלו או ירדו בפעם אחת - מדובר על משהו מתמשך שנגרם בגלל חוסרים של כמה שנים בקרקעות ודירות. ב-2010 משרד הבינוי והשיכון שיווק כ-35 אלף יח"ד דיור ברחבי הארץ, והממשלה השקיעה מאות מיליוני שקלים כדי לשחרר תוכניות בנייה - ויצאו מהן מכרזים לבנייה של המון דירות".

אטיאס ממשיך לגלגל את האחריות במשבר הדיור על משרד האוצר ואומר כי "האוצר מתנגד לכל הטבה בקרקע לזוגות הצעירים, וזה כבר קורה תקופה ארוכה. אם האוצר לא יתעשת ויגיע איתנו להבנות, אנחנו (מפלגת ש"ס) פשוט נצביע נגדו".

אטיאס אמר כי "אנחנו לא יכולים לאפשר לאוצר להמשיך ולהתל בנו הלוך ושוב - פעם מסכימים, פעם לא מסכימים - כבר שנתיים שהוא סוחב אותנו. יש דברים שצריך לחתוך אותם והזמן הוא מושב הקיץ הקרוב - אין זמן להתמהמה".