הפניקס תרכוש 25% מקניון ארנה בהרצליה

בנוסף תרכוש ממנופים פיננסיים גם 49% מקניון ארנה בנהריה, הנמצא בשלבי בנייה התחלתיים

אחרי מסע רכישות הקניונים שביצעה קבוצת הביטוח מגדל , מגיע תורה של הפניקס לבצע מהלך משמעותי בתחום זה בישראל.

ל"גלובס" נודע כי חברת הביטוח המשתייכת לקבוצת דלק של יצחק תשובה, צפויה לסכם עם מנופים פיננסים של ג'קי בן-זקן ואברהם נניקשוילי על עסקה בה תרכוש מידיה 25% מקניון ארנה בהרצליה ועוד 49% מקניון ארנה בנהריה (הנמצא בשלבי בנייה התחלתיים).

בנוסף, הפניקס תגדיל את החזקותיה בקניון סטאר סנטר באשדוד, אף הוא בשליטת מנופים, מ-25% ל-49%, וכן תקבל אופציה להיכנס כשותפה בשיעור של 25% בארנה אילת, שטרם החלה בנייתו. במקביל תרכוש מנופים את החזקות שותפיה של הפניקס (20%) בקניון רמות בירושלים.

בכך, ירחיבו הצדדים שותפות עסקית שנוצרה כאשר הפניקס רכשה לפני כ-3 שנים 25% מקניון סטאר סנטר באשדוד, ויצרו למעשה קבוצת קניונים שלישית בפריסה ארצית, אחרי קבוצות הענק עזריאלי ומליסרון-בריטיש ישראל.

קבוצת מנופים-הפניקס תחזיק ב-5 קניונים בפריסה ארצית מנהריה ועד אילת. לא מן הנמנע כי לאחר השלמת העסקה, יפנו השותפים לרכישות נוספות בענף.

השווי הצפוי לארנה - מעל 650 מיליון שקל

קניון סטאר סנטר הוא הפאוור סנטר (מרכז מסחרי פתוח) הגדול בישראל, ומשתרע על שטח של 52 אלף מ"ר. הפניקס רכשה כאמור רבע מהמרכז לפי שווי של 532 מיליון שקל, וכעת תגדיל את החזקותיה ל-49%. שווי המרכז בדוחות החברה עומד על 575 מיליון שקל.

מנופים רכשה את קניון ארנה בהרצליה בפברואר 2007 מידי אלביט הדמיה של מוטי זיסר. מאז הרכישה ביצעה החברה שיפוץ נרחב בנכס, בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, וכעת השטח המסחרי בקניון מתפרס על 28 אלף מ"ר. שווי קניון ארנה בדוחות מנופים הוא 640 מיליון שקל, ועל-פי ההערכות, שוויו בעסקה יהיה גבוה יותר מ-650 מיליון שקל.

בשנת 2010 הניב הקניון רווח תפעולי (NOI) של 20.8 מיליון שקל, והצפי הוא כי כעת, לאחר השלמת מהלכי שדרוג שנעשו בו, יגדל הרווח התפעולי בעשרות אחוזים.

לפי הערכות, העסקה תתבצע לפי שווי של 650-700 מיליון שקל, ולשם השוואה נציין כי שווי קניון רמת-אביב, המשתרע על שטח מסחרי קטן יותר, עומד כיום על 1.69 מיליארד שקל. ככל הנראה, בהפניקס רואים פוטנציאל השבחה משמעותי לקניון ארנה.

קניון רמות בירושלים צפוי להיפתח בשבועות הקרובים. הקניון משתרע על שטח של 26 אלף מ"ר ומצוי בבעלות הפניקס (80%) ושותפים פרטיים (20%). מנופים פיננסים צפויה לרכוש את החזקות השותפים הפרטיים לפי שווי של כ-360 מיליון שקל לקניון.

קניון ארנה נהריה, שצפוי להיפתח בסוף 2012, יקיף שטח של 22 אלף מ"ר ויכלול 100 חנויות. הקניון נבנה במרכז העיר נהריה, בצמוד לשדרה המרכזית של רחוב הגעתון ולתחנת הרכבת.

מהפניקס נמסר בתגובה כי כשהיא "מבצעת עסקאות שדורשות דיווח לציבור, היא מבצעת זאת על-פי הנחיות הרשויות הרלוונטיות. שיתעורר הצורך לבצע דיווח כאמור - נעשה זאת בדרך המקובלת".

מנופים פיננסים סירבה להגיב.