הירידות בת"א התחזקו בסיום: מדד הבנקים צנח ב-2.5%

(עדכון) - בסביבות 14:00 עבר המסחר באג"חים לשלב טרום נעילה ונותר בו עד סוף היום ■ פעיל בשוק: "החמאס ואיראן מעכירים את האווירה"

המסחר בבורסה בת"א נסגר בירידות שערים. זאת, לאחר שנפתח הבוקר (ה') בעליות שערים קלות, לאור נעילה חיובית אמש בוול סטריט ועל רקע יום דרמטי והיסטורי אמש בכלכלה האמריקנית: הודעת ריבית מוקדמת ומסיבת עיתונאים ייחודית של הפדרל ריזרב. בהמשך עברו המדדים לטריוטריה שלילית, והירידות אף התחזקו בשעה האחרונה של המסחר. הירידות בת"א התרחשו, בין השאר, על רקע ההסכם שחתמו החמאס והפת"ח אתמול והתגובות בארץ ובעולם להסכם. הפעילים באחד-העם התרכזו הבוקר גם בפקיעת אופציות המעו"ף לחודש אפריל. מדד המעו"ף לפקיעה נקבע בעלייה של 0.31%, ברמה של 1,337.09 נקודות.

אך האירוע של היום בבורסה התרחש בסביבות השעה 14:00, אז נכנסו אגרות החוב במפתיע לשלב הנעילה, בשל תקלה טכנית מביכה. "אגרות החוב והמק"מים עברו למסחר בשלב טרום נעילה עקב תקלה", נמסר מהנהלת הבורסה. "שלב זה יימשך עד סוף היום וכל הפקודות שמגיעות למערכת יישמרו ויתבצעו בסוף יום המסחר. המסחר בניירות הערך האחרים נמשך כרגיל".

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", התייחס למצב העדכני בשוק וציין כי מדד המעו"ף לא הצליח לעבור את ההתנגדות ההיסטורית ב-1,340 נקודות - על האינדיקטורים הטכניים של המדד ניכרת חולשה שנכון לאתמול מצביעה על סיכוי שההתנגדות תימשך ואולי אף תתגבש לכדי פסגה כפולה שירידות שערים בעקבותיה.

סגל התייחס גם להודעת הריבית ודבריו של יו"ר ה'פד' אמש, ועל השפעתם האפשרית על השוק המקומי: "הסקטורים שכרגע ניתן לתת להם משקל יתר הם צרכנות קבועה, טכנולוגיה, צרכנות מחזורית ובריאות. כדאי להיזהר מהאנרגיה וראוי להתרחק מהפיננסים".

"ההסכם שחתמו פתח וחמאס מעכיר את האווירה בשוק היום, והתגובה של איראן כמובן שלא מוסיפה. אבל כנראה שמדובר על תגובה לטווח קצר בלבד ובטווח הבינוני והארוך הכלכלה תיתן את הטון", אמר ל"גלובס" אחד הפעילים בשוק.

מניות הגז נפט במוקד; הבנקים ממשיכים לאבד גובה

מניות הגז והנפט המשיכו לרכז עניין. ביום רביעי לפנות בוקר דווח על פיצוץ מסתורי בצינור לאספקת הגז ממצרים לישראל ואספקת הגז נעצרה. על פי הדיווח של גורמים ביטחוניים במצרים, צינור הגז הותקף ע"י כנופייה חמושה. נציין את ישראמקו , דלק קידוחים , אבנר ורציו אשר הגיבו לדיווח בעליות ומרכזות היום עניין, ומנגד את אמפל שצנחה.

אמפל, אגב, דיווחה כי דירקטוריון החברה אישר רכישה מחדש של אג"ח החברה מסדרות א', ב' וג', אשר נסחרות בבורסה בת"א, בהיקף של כ-10 מיליון דולר.

מלאנוקס ריכזה עניין על רקע דיווח על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2011 עם עלייה של 52% בהכנסות ל-55.1 מיליון דולר, אך מנגד הציגה הפסד של 1.6 מיליון דולר לעומת צפי לרווח של 825 אלף דולר.

חברת הביטוח הפניקס סיכמה עם מנופים פיננסים של ג'קי בן-זקן ואברהם נניקשוילי על עסקה בה תרכוש מידיה 25% מקניון ארנה בהרצליה ועוד 49% מקניון ארנה בנהריה (הנמצא בשלבי בנייה התחלתיים).

על רקע הודעת בנק ישראל על ההגבלות בשוק המשכנתאות, נציין את מניות הבנקים שהמשיכו לאבד גובה גם היום, ביניהן נציין את לאומי ופועלים .

טבע הוסיפה גם היום לעמוד במוקד ההתעניינות כמדי יום בתקופה האחרונה מאז פרסום נתונים טובים של חברת ביוג'ן על ניסוי בתרופת BG-12 המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה. נציין כי החברה דיווחה אמש על חידוש הייצור במפעל "אירווינג" בקליפורניה, בו השביתה את פעילותה מרצון מטעמי בקרת איכות. אמש זכתה החברה להמלצה מברקליס קפיטל שהעריכו כי ב-12 החודשים הקרובים יזנק מחירה ב-52% ונתנו לה מחיר יעד של 70 דולר למניה. האנליסטים ציינו כי במחיר הנוכחי כדאי למשקיעים לטווח ארוך לרכוש את המניה וכי הם צופים כי עיקר העלייה בה תתרחש במחצית השניה של 2011 וב-2012.

שותפות גבעות שחררה היום הודעה מיוחדת למשקיעים שעיקרה עדכון המשך הפעולות באתר מגד 5 שליד ראש העין. על פי ההודעה הושלם בימים האחרונים ייצור הרכיב הנדרש לצורך תחילת מבחני ההפקה לטווח ארוך ובימים הקרובים הוא יובל ויורכב באתר הקידוח.

חברת קמטק דיווחה היום על הכנסות של 27.5 מיליון דולר - צמיחה של 8% לעומת הרבעון הקודם וצמיחה של 56% לעומת הרבעון המקביל ב-2010. הרווח התפעולי והרווח הנקי Non-GAAP הסתכמו ברבעון הראשון ב-3.1 מיליון דולר. הרווח התפעולי GAAP לרבעון עמד על 3 מיליון דולר והרווח הנקי GAAP לרבעון - 2.4 מיליון דולר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר האג"ח]