אחרי ה-IMF - גם הבנק העולמי מעלה תחזית הצמיחה בסין

הבנק העולמי פרסם תחזיותיו לצמיחת הכלכלה והתפתחות האינפלציה בסין ■ העלה תחזית הצמיחה השנתית ל-9.3% ■ עליית המחירים בסין במארס: הגבוהה ביותר ב-3 השנים האחרונות

הבנק העולמי פרסם אמש (ד') את תחזיותיו בנוגע להמשך צמיחת הכלכלה בד בבד עם האינפלציה בסין, בשנתיים הקרובות. הבנק עדכן את תחזיות הצמיחה בסין כלפי מעלה וכן הצהיר כי על מתווי המדיניות המוניטרית בסין להמשיך ולדבוק בתוכנית ההידוק הפיננסית במדינה כדי להתמודד עם האינפלציה.

"למרות שתחזיות האינפלציה שלנו בנוגע לסין אינו מדאיגות במיוחד, הסיכונים גבוהים מכדי להותיר את הנושא ללא טיפול", נכתב בסקירה של הבנק העולמי. מאז אוקטובר 2010, העלתה סין את הריבית הבסיסית במדינה 4 פעמים, וכן העלתה 7 פעמים את איכות הביטחונות אותם דורש הבנק המרכזי בסין מהבנקים המסחריים במדינה - כל זאת, במטרה להתמודד עם האינפלציה. יש לציין, כי חרף המאמצים המדוברים ניכר כי קצב עליית המחירים בסין במארס הוא הגבוה ביותר במהלך חודש בודד, ב-3 השנים האחרונות.

בנוסף, העלה הבנק העולמי את תחזית הצמיחה לכלכלה הסינית ל-9.3% מתחזית קודמת של 8.7% לשנה הנוכחית, וכן חוזה צמיחה של 8.7% בשנה הבאה, בהשוואה לתחזית קודמת של 8.4%. התחזיות המעודכנות מבוססות על נתוני הרבעון האחרון של השנה החולפת ונתוני הרבעון הראשון של השנה הנוכחית, בהם הציג השוק הסיני ביצועים גבוהים מהמצופה.

על פי סקירת הבנק העולמי, התוצר הלאומי גולמי של סין עלה ב-9.7% ברבעון הראשון בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנוסף, הבנק צופה כי יתרת האשראי של סין תנצח ל-264 מיליארד דולר, זאת בהשוואה ל-305 מיליארד דולר בשנה שעברה.

ברקע הדברים, נזכיר את הערכת קרן המטבע הבינלאומית (IMF) כי כלכלת סין תעקוף את זו של ארה"ב עד שנת 2016 - ותסיים בכך את "העידן האמריקני" בכלכלה העולמית עשר שנים לפני שרוב האנליסטים צפו זאת. קרן המטבע קבעה מסגרת זמן להתקדמותה הכלכלית של סין, שהתמ"ג שלה אמור לעלות לכ-18 טריליון דולר בעוד חמש שנים ולעבור בכמה עשרות מיליארדי דולרים את זה של ארה"ב.