גבעות: "מבחני ההפקה לטווח ארוך יחלו בראשית יוני"

בעדכון על המשך הפעולות במגד 5 מודיע השותף הכללי כי הושלם ייצור הרכיב הנדרש למבחני ההפקה והוא יובל ויורכב באתר בימים הקרובים ■ צפי לתחילת הפקה מסחרית בנובמבר

שעה ששוק האנרגיה מביט בדאגה לנעשה במצרים - מצטרפת גם שותפות גבעות ל"חגיגה" בתחום האנרגיה ומשחררת היום הודעה מיוחדת למשקיעים שעיקרה עדכון המשך הפעולות באתר מגד 5 שליד ראש העין.

על פי ההודעה שיצאה היום (ה') לבורסה בתל אביב, הושלם בימים האחרונים ייצור הרכיב הנדרש לצורך תחילת מבחני ההפקה לטווח ארוך ובימים הקרובים הוא יובל ויורכב באתר הקידוח.

בשותפות מעדכנים כי בהתאם לתכניות העדכניות, מבחני ההפקה לטווח ארוך יחלו בתחילת חודש יוני וילוו בהודעה נפרדת. מבחני ההפקה צפויים להיערך עד חודש ספטמבר, ולאחר מכן תערוך השותפות על פי תכניתה פעולות הכנה של אתר הקידוח וכן התאמה של הציוד להפקה המסחרית.

אם הכל יתנהל כשורה, צופים בגבעות כי ההפקה המסחרית תחל כבר לקראת סוף שנת 2011, בחודש נובמבר.

בהודעה מצויין כי חלק מהפעולות אותן נוקטת גבעות, נובעות מהצורך להתאים את אתר מגד 5 לתנאים החדשים שפירסמם המשרד להגנת הסביבה.

לקראת סוף הדיווח לבורסה, מפרטת גבעות כי היא עושה מאמצים בעת הזו להשיג מחיר גבוה יותר עבור הנפט שיופק - ועל כן בכוונתה לשכור לשנתיים מיכל לאחסון הנפט שממנו ניתן יהיה להזרים נפט לחיפה ולאשדוד. באמצעות צעד זה, מקווים בגבעות לקבל מחיר גבוה יותר וכן להרחיב את היצע הרוכשים הפוטנציאליים.