חולמים אמריקה: 20 שחקנים מהליגות באירופה נרשמו לדראפט ה-NBA

הרשימה המוקדמת לדראפט 2011 נשלטת על-ידי הליגה הצרפתית ששלחה 5 נציגים; רק 6 שחקנים מקבוצות יורוליג העמידו עצמם לבחירה; הרוב המכריע ימשכו את שמם לפני הדד-ליין

עדיין לא ברור מה יעלה בגורלה של השביתה המתוכננת ב-NBA לעונה הקרובה, אבל נכון לעכשיו ממשיכה הליגה בהכנות הרגילות. אתמול (ה') פרסמה הליגה את 89 השחקנים שנרשמו לדראפט 2011, שיתקיים ביוני הקרוב. מדובר ברשימה מוקדמת (Early Draft Candidates) שממנה רשאים השחקנים למחוק את שמם עד עשרה ימים לפני מועד תחילת הדראפט. מדובר על ירידה משמעותית בהשוואה לעונה שעברה, אז העמידו 103 שחקנים את עצמם לרשימה המוקדמת לדראפט.

הרשימה השנה כוללת 89 שחקנים- 69 שחקני מכללות ועוד 20 שחקנים בינלאומיים. צרפת, שמובילה העונה את ה-NBA מבחינת נוכחות שחקנים בינלאומיים (11 צרפתים פתחו את העונה - יותר מכל ליגה אחרת בעולם) היא גם הליגה ששולחת העונה את כמות הקנדידטים הגדולה ביותר לעונת 2011/12: 5 שחקנים מהליגה הצרפתית נכללים ברשימה המוקדמת לדראפט ה-NBA (חלק מהם לא נולדו בצרפת). הליגה הספרדית שולחת שלושה קנדידטים לדראפט; פס הייצור ממדינות יוגוסלביה לשעבר נמצא במגמת נסיגה - קרואטיה שולחת 2 מועמדים לדראפט, סלובניה 1 וליטא 1. ישראל ללא נציגים.

רק שישה שחקנים מגיעים מקבוצות יורוליג, הבולטים מביניהם הם יאן ווסלי, הצ'כי של פרטיזן בלגרד, וניקולה מירוטיץ', המונטנגרי-ספרדי של ריאל מדריד שיפגוש את מכבי ת"א בחצי גמר הפיינל פור של היורוליג בעוד שבוע.

חלק מהשחקנים מכניסים את עצמם לרשימה המוקדמת רק כדי "לבדוק את השוק" שלהם ואת ההתעניינות של קבוצות ה-NBA סביבם, וצפויים למשוך את שמם החוצה מהרשימה לפני הדד-ליין. בעונה שעברה, 48 מתוך 103 השחקנים שנכללו ברשימה המוקדמת משכו את שמם החוצה. גם עמרי כספי משך את שמו מהרשימה של דראפט 2008, לפני שהעמיד את עצמו לבחירה ב-2009. הדראפט ייערך השנה ב-23 ביוני.