מקאן, באומן ואדלר עם מספר המועמדויות המוביל בקקטוס הזהב

המשרד המוביל מבחינת מועמדויות הוא מקאן-אריקסון עם 45 עבודות, במקום השני באומן-בר-ריבנאי עם 40 מועמדויות, ובשלישי אדלר-חומסקי עם 35 עבודות

גם השנה נשארת תחרות הפרסום הישראלית קקטוס הזהב מגרש המשחקים של משרדי הפרסום הגדולים בלבד.

לשלב הגמר של התחרות שנשפטה, כמו ב-3 השנים האחרונות, על-ידי אנשי קריאייטיב בלבד, הגיעו אמנם עבודות של לא פחות מ-17 משרדים (כולל משרדי האינטראקטיב), אבל כשמתבוננים על מספר המועמדויות לפי משרד, "מככבים" בדירוג 3 משרדים בלבד: מקאן-אריקסון, באומן-בר-ריבנאי ואדלר-חומסקי.

המשרד המוביל מבחינת מועמדויות הוא מקאן-אריקסון עם 45 עבודות, במקום השני באומן-בר-ריבנאי עם 40 מועמדויות, ובשלישי אדלר-חומסקי עם 35 עבודות.

עם זאת, יש לזכור כי למרות הניסיונות לצמצם את אפקט הגודל של המשרדים, עדיין עובד בתחרות "חוק המספרים הגדולים", וככל שכמות ההגשות של משרד גדלה - כך רב הסיכוי שלו להעלות עבודות לשלב הגמר.

פחות עבודות

גם השנה מסתמן צמצום בכמות העבודות שמגישים משרדים בתחרות. לעומת 700 עבודות שהוגשו בשנה שעברה, מתוכן עלו 225 לשלב הגמר - השנה עלו לשלב הגמר 200 עבודות מתוך 600 שהוגשו.

בסך-הכול הגיעו עבודות של 17 משרדים לשלב הגמר, אבל רק 5 משרדים הצליחו לחצות את רף 10 המועמדויות. פרט למקאן, באומן ואדלר בולטים גם גיתם עם 25 מועמדויות, ושלמור-אבנון-עמיחי (שגם השנה הקפידו להגיש מספר מצומצם של לא יותר מ-30 עבודות) עם 24 מועמדויות סופיות.

משרדים נוספים ברשימה הם יהושע TBWA וגלר-נסיס-פובליסיס עם 6 עבודות לכל משרד; גליקמן-נטלר-סמסונוב וענבר-מרחב-שקד עם 3 עבודות לכל משרד; זרמון-גולדמן, שמעוני- פינקלשטיין-ברקי ופוגל-אוגילבי עם 2 מועמדויות לכל משרד; ודרורי-שלומי ויורו ישראל עם עבודה אחת לכל משרד.

בתחום האינטרנט עלו לגמר די סי עם שתי עבודות מועמדות וטוויסטד עם עבודה אחת. בתחום התוכן השיווקי עלתה עבודה אחת של משרד PELEPE.