הטלוויזיה החינוכית נכנעה ללחץ: תשדר את טקס יום הזיכרון

ארגון יד לבנים פנה למנהלת הטלוויזיה החינוכית, יפה ויגודסקי, בבקשה שלא תמנע את שידור הטקס הפותח את טקסי יום הזיכרון לחללי צה"ל בערוץ 1, שייערך בשעת השידור של "ערב חדש"

הטלוויזיה החינוכית נכנעה ללחץ הפניות - והסכימה לשידור חי של טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שיתקיים בגבעת התחמושת ביום ראשון הקרוב. זאת - לאחר שארגון יד לבנים פנה הבוקר (א') למנהלת הטלוויזיה החינוכית, יפה ויגודסקי, בבקשה שלא תמנע את שידור הטקס הפותח את טקסי יום הזיכרון לחללי צה"ל בערוץ 1.

ביום ראשון הקרוב יצוין ברחבי הארץ יום הזיכרון לחללי צה"ל. טקס הפתיחה, שנערך באופן מסורתי על-ידי סניף ירושלים של יד לבנים, ייערך השנה בגבעת התחמושת במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, ראש העיר ירושלים ניר ברקת, הרבנים הראשיים ועוד כ-1,500 איש.

הטקס ייערך בין השעות 16:30-17:45 - שעות שחופפות למשבצות שידור של ערוץ 1 והחינוכית.

יצוין כי טקס זה אינו הטקס הממלכתי הרשמי, וזה ייערך למחרת בהר הרצל בשעה 11:00
בבוקר.

בחודש אפריל בוצעה פנייה ראשונה לערוץ 1 מצד אלי דהאן, יו"ר סניף ירושלים של ארגון יד לבנים, בבקשה כי הטקס ישודר בערוץ 1. זאת, למען המשפחות השכולות אשר אינן יכולות לקחת בו חלק.

נציגי הערוץ אישרו את שידור הטקס בכפוף לכך שהחינוכית, המשדרת מהשעה 17:00 ועד השעה 17:35 את תוכנית האקטואליה הוותיקה "ערב חדש", תסכים לשדר את האירוע על חשבון התכנית.

ואולם, ל"גלובס" נודע כי מנהלת הטלוויזיה החינוכית, יפה ויגודסקי, לא הסכימה כי הטקס ישודר על משבצת השידור של "ערב חדש". היום, כאמור, פנה יו"ר סניף ירושלים של יד לבנים, אלי דאהן, לויגודסקי בבקשה כי "תבחן מחדש את האפשרות לשידור הטקס בטלוויזיה".

כאמור, מוקדם יותר היום נמסר מהטלוויזיה החינוכית בתגובה כי "הטלוויזיה החינוכית החליטה לשמור על מועד השידור של תוכנית האקטואליה 'ערב חדש', אשר באופן טבעי תעסוק בתכני יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. בנוסף, הטלוויזיה החינוכית תשדר את טקסי יום הזיכרון מהר הרצל: בשעה 11:00 ישודר הטקס לזכר חללי צה"ל, ובשעה 13:00 ישודר הטקס לזכר חללי פעולות האיבה".