קיריקס: עלות שכר של 425 אלף שקל בחודש לרון בנצור

מנכ"ל קיריקס קיבל אשתקד שכר שנתי של 300 אלף דולר, ואופציות למניות ומניות חסומות בשווי של כמיליון דולר ■ מניית קיריקס זינקה ב-1,411% מרגע כניסתו של בנצור לתפקיד

גם חברה שבאמתחתה אין הכנסות ושורתה התחתונה אדומה לא בהכרח קופצת ידה בבואה לתגמל את מנהליה הבכירים, והנה הדוגמה של קיריקס ביופארמה (Keryx Biopharmaceuticals).

קיריקס, המפתחת תרופות נגד מחלות שונות, פרסמה בסוף השבוע האחרון את הזימון לקראת אסיפת בעלי המניות (Proxy) שתתקיים במהלך השליש האחרון של חודש יוני, וזה מגלה את עלויות השכר של בכירי החברה.

עלות השכר של רון בנצור, מנכ"ל החברה, עמדה אשתקד על 1.4 מיליון דולר בקירוב (5 מיליון שקל) או 425 אלף שקל לחודש - עלות מכובדת שהייתה ממקמת את בנצור בין מקבלי השכר הגבוה ביותר במשק הישראלי. בנצור (45), שנכנס לתפקידו לפני כשנתיים, קיבל אשתקד שכר בסיס של 300 אלף דולר, בונוס במזומן של 175 אלף דולר ואופציות למניות ומניות חסומות שמגלמות הטבה (בעת הקצאתן) בשווי כולל של כמיליון דולר.

לפי הסכם ההעסקה של בנצור, הוא זכאי לבונוס במזומן בשווי מקסימלי של 75% משכר הבסיס (225 אלף דולר), וזה מבוסס על עמידה ביעדי החברה (משקל של 80%) ועמידה ביעדים אישיים (20%). לפי המסמך, בנצור עמד רק בשיעור של 70% מיעדי החברה, ובמלוא יעדיו האישיים.

ועכשיו לתגמול ההוני. בנצור קיבל אשתקד 123,840 אופציות למניות לפי מחיר מימוש של 2.5 דולרים, וכן 250 אלף מניות חסומות. קיריקס נסחרת כרגע לפי מחיר של 5.29 דולרים, ולכן חבילת האופציות שהוענקה לבנצור שווה כרגע (שווי נאיבי) 346 אלף דולר, ואילו חבילת המניות החסומות שווה כרגע 1.3 מיליון דולר.

אופציות נוספות

אך בנצור מחזיק בחבילת אופציות נוספת, שהוענקה לו עם כניסתו לתפקיד, ומגלמת כרגע הטבה גבוהה מהרבה מההטבות לעיל. בנצור קיבל לפני שנתיים 600 אלף אופציות למניות שניתנות למימוש לפי מחיר מימוש כמעט אפסי שהיה זהה למחיר המניה בשוק ההון באותם ימים - 35 סנט - ולכן מגלמות כרגע הטבה בשווי של 3 מיליון דולר (כעשרה מיליון שקל). רבע מתוך חבילה זו כבר בשל למימוש, וכל חבילת האופציות תפקע במאי 2019.

קיריקס נסחרת לפי שווי של 326 מיליון דולר - עלייה של 16% מתחילת השנה ועלייה של 1,411% מרגע כניסתו של בנצור לתפקיד.

קיריקס מפתחת שתי תרופות, ושתיהן מצויות בשלב הניסוי הקליני המתקדם ביותר - Phase 3. התרופה הראשונה - KRX 0401 - מיועדת לטיפול בסרטן המעי, מיאלומה (סרטן דם במוח העצם) ומספר סוגי סרטן נוספים, ואילו התרופה השנייה - Zerenex - מיועדת לטיפול בחולים בעלי רמות גבוהות של זרחן בגוף (רלוונטי לחולים הסובלים מאי ספיקת כליות ועושים שימוש בדיאליזה).

מדו"חות הרבעון הראשון של החברה, שפורסמו אף הם במהלך סוף השבוע, עולה כי לקיריקס יש קופת מזומנים ששוויה 23.1 מיליון דולר, וזה אומר שהשוק מתמחר את החברה כאילו כבר קיבלה אישור לשיווק אחת מתרופותיה. לקיריקס יש תשקיף מדף פתוח לגיוס של עד 100 מיליון דולר דרך הנפקת מניות ו/או אופציות.