"מחירי הדלק חונקים - שטייניץ ממלא קופתו על חשבון העסקים"

יהודה אלחדיף, נשיא התאחדות המלאכה והתעשיה: "בעלי העסקים לא צריכים להיות הכתובת של האוצר למילוי קל של הקופה - לא מדובר בטייקונים העושים רווחי ענק בהינף יד"

מחירי הדלק שוברים שיאים חדשים, כשבלילה שבין שבת לראשון זינק מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי ל-7.62 שקלים - התייקרות של 3.11% ביחס למחירי הבנזין בחודש שעבר. מחירו של ליטר בנזין בשירות מלא עם מתדלק זינק ל-7.75 שקלים.

בעקבות עליית המחירים, יהודה אלחדיף, נשיא התאחדות המלאכה והתעשיה, קורא לשר האוצר יובל שטייניץ "להקשיב לזעקות השבר של העסקים הקטנים בתעשיה, שעבור רבים מהם הדלק הינו חיוני בתהליך הייצור והם נחנקים תחת עול התייקרויות הבלתי פוסקות".

לדברי אלחדיף, "מחירי הדלק חונקים את העסקים הקטנים בתעשייה, והאוצר לא יכול להמשיך ולמלא את קופתו על חשבון מאות אלפי בעלי עסקים קטנים העמלים לפרנסתם". אלחדיף אומר כי המסים על הדלק חייבים לרדת. "הממשלה לא יכולה להמשיך להגדיל את קופת האוצר על חשבון תעשיינים קטנים המנסים להישרד - לא מדובר בטייקונים העושים רווחי ענק בהינף יד, אלא במאות אלפי בעלי עסקים העמלים יום יום לפרנסתם - לא הם צריכים להיות הכתובת של האוצר למילוי קל של הקופה!".

אלחדיף אומר כי "העסקים נחנקים מכל הכיוונים בשל מדיניות כלכלית קלוקלת - מעלים לנו את הריבית פעם אחר פעם בטענה שיש חשש מאינפלציה, אך במקביל לא עושים דבר נגד עליות הדלק המטורפות הגוררות אחריהן עליות מחירים בכל המשק ומגדילות את האינפלציה".

עוד הוסיף אלחדיף, כי "העלייה האחרונה במחיר הדלק כבר הכשירה את הקרקע עבור הנגיד סטנלי פישר להעלאת הריבית פעם נוספת בחודש הבא:"עלויות המימון של העסקים הקטנים בתעשייה הולכות וגדלות בכל חודש, ועימן מצוקת האשראי - שגם היא אינה מטופלת ע"י מדיניות כלכלית נכונה שתאפשר לעסקים הקטנים חמצן להישרדות", טוען אלחדיף.