הבועה מתנפחת: השווי של פייסבוק עלה ל-100 מיליארד דולר

דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל": הפעילות העסקית של פייסבוק צומחת מעבר לתחזיות - גדלים הסיכויים להנפקה בוול סטריט כבר באביב הקרוב ■ EBITDA צפוי - יותר מ-2 מיליארד דולר

הפעילות העסקית של רשת פייסבוק ממשיכה לצמוח מעבר לתחזיות מהחודשים האחרונים - מה שמגדיל את הסיכויים להנפקה בוול סטריט כבר באביב הקרוב, כך מדווח היום "הוול סטריט ג'ורנל" שהסתמך על אנשים שראו את הנתונים הפיננסיים העדכניים של הרשת החברתית הגדולה בעולם.

אחד המקורות מסר כי פייסבוק נמצאת בדרך הנכונה להציג רווח EBITDA (רווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות) של יותר מ-2 מיליארד דולר ב-2011, יותר מהמספרים שהשתקפו מההשקעה של גולדמן זאקס ודיגיטל סקיי בפייסבוק לפני מספר חודשים - לפי שווי של 50 מיליארד דולר. לפי אותו מקור, המספרים של פייסבוק משקפים לה כעת שווי של 100 מיליארד דולר.

לפי דיווחים באתר "ביזנס אינסיידר", פייסבוק הרוויחה כ-250 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2010 וכ-600 מיליון דולר במהלך השנה כולה. לפי הדיווח, הכנסותיה של פייסבוק יעקפו את רף ה-4 מיליארד דולר ב-2011.

לפי השווי הנאמד העדכני לפייסבוק, כפי שמדווח הוול סטריט ג'ורנל, היא עוקפת ענקיות טכנולוגיה כמו אמזון (שווי של 88.3 מיליארד דולר) וסיסקו (שווי שוק של 96.85 מיליארד). דובר מטעמה של פייסבוק אמר כי "החברה לא מגיבה לספקולציות הקשורות להנפקה".

בסוף ינואר 2011 הערכת השווי לפייסבוק הייתה 83 מיליארד דולר. בסוף 2010 שווי הרשת החברתית הגדולה בעולם היה "רק" 35 מיליארד דולר, כפי שהשתקף בגיוס שביצעה.