קרן פלנוס מימנה ליולי עופר את רכישת אייבורי

הקרן העמידה לפרימיום של עופר ונמרוד רינות הלוואה בסך 11 מיליון שקל, מתוך 16 מיליון שקל ששולמו כנגד 51% מרשת המחשבים

בחודש שעבר השלימה חברת ההחזקות פרימיום פיאייאץ' של יולי עופר ונמרוד רינות את כניסתה הראשונה לעולם הקמעונאות, כשרכשה את השליטה (51%) בחברת שיווק המחשבים אייבורי, בהשקעה של כ-16 מיליון שקל.

ל"גלובס" נודע כי מרבית ההשקעה, כ-11 מיליון שקל, מומנה באמצעות הלוואה שקיבלה פרימיום מקרן ההלוואות פלנוס (Plenus) שבראשות מוטי וייס ורותי שמחה, המנהלת 320 מיליון דולר. פלנוס מספקת הלוואות וקווי אשראי לחברות טכנולוגיה, מסחר, שירותים ותעשייה, כחלק מקבוצת ויולה של שלמה דוברת.

במסגרת העסקה עם פרימיום, לפלנוס הוקצו 5.6% ממניות אייבורי, וכחלק מהבטוחות להחזר ההלוואה שועבדו לה החזקות פרימיום באייבורי. פרימיום גם התחייבה שבמקרה ואייבורי תימכר בעתיד, פלנוס תקבל תמורת מניותיה לפחות 6 מיליון שקל.

מיליונים בתוך המשפחה

עיקר פעילותה של פרימיום מתרכזת בנדל"ן במזרח אירופה (באמצעות CEE), במלונאות (באמצעות אינוונטק) ובתחום הנפט והגז (שותפות יולי). התמהיל המגוון הוביל את החברה להפסד עצום של 92.5 מיליון שקל ב-2010, לאחר שב-2009 עמד ההפסד על 27 מיליון שקל. לפרימיום גירעון בהון בסך של כ-44 מיליון שקל, ותזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת.

גם אם הפעילות החדשה של פרימיום לא תתפוס את מרבית תשומת הלב של בעלי מניות החברה, נזכיר כי היא עלתה לכותרות בשל הקשר המשפחתי בין נמרוד רינות, יו"ר ובעלי 18% ממניות פרימיום, לבין אחד מצמד בעליה של אייבורי, שי חגי (הנשוי לבת דודה שלו מדרגה שנייה).

רכישה זו הפכה את חגי למיליונר, לאחר שכ-7.5 מיליון שקל מהתמורה ששולמה הועברו במזומן אליו ואל שותפו, אייל דרוקמן, ו-8 מיליון שקל נוספים הועברו לאייבורי.

לאחר השלמת הרכישה, תשלם אייבורי לפרימיום 500 אלף שקל בשנה עבור שירותי ניהול, ועוד 1 מיליון שקל כשכר לדרוקמן ולחגי. בנוסף, השניים יוכלו ליהנות ממענק שנתי בגובה 5% מהרווח השנתי של אייבורי לפני מס. פרימיום תמנה יו"ר לאייבורי, וכן מחצית מחברי הדירקטוריון.

אייבורי נוסדה ב-1991, וכיום יש לה 16 סניפים בארץ, בהם היא משווקת מחשבים נייחים, ניידים, אלקטרוניקה בידורית, אביזרי עזר וחומרה למחשבים.

הכנסות החברה ב-11 החודשים הראשונים של 2010 הגיעו לכ-298 מיליון שקל, עם רווח תפעולי של 7.5 מיליון שקל. זאת, לעומת הכנסות של כ-380.5 מיליון שקל ורווח תפעולי של 5.5 מיליון שקל ב-2009 כולה. סך ההתחייבויות של אייבורי נכון לנובמבר 2010 היה 52.4 מיליון שקל, לצד נכסים של כ-63 מיליון שקל.