למרות יפן: טויוטה והונדה הגדילו המכירות בארה"ב באפריל

טויוטה והונדה, שהייצור שלהן נפגע עקב רעידת האדמה ביפן, הציגו עלייה בהכנסותיהן באפריל ■ גם המכירות של ניסאן ויונדאי עלו ■ מעל למיליון רכבים נמכרו באפריל בארה"ב בלבד

יצרניות הרכב טויוטה והונדה , אשר נפגעו קשה במיוחד מרעידת האדמה שפקדה את יפן ב-11 במארס, הציגו עלייה בהכנסותיהן בארה"ב בחודש אפריל, אשר ככל הנראה תהיה האחרונה שיציגו השתיים בחודשים הקרובים.

הגידול בהכנסות, עליו דווח שלשום, עוקב לזינוק של 18% בהכנסות תעשיית הרכב בארה"ב, באותה התקופה בשנה שעברה. טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה ביפן, מדווחת על עלייה של 1.3% בהכנסות, בעוד הונדה מדווחת על גידול של 9.8% בכנסותיה. זאת ועוד, גם ניסאן מציגה עלייה של 12% במכירותיה, ויונדאי מבצעת את הזינוק המשמעותי ביותר - עלייה של 40% בהכנסות.

רעידת האדמה והצונאמי האוחר לה, שפקדו את יפן ב-11 במארס, הסבו למפעליהן של טויוטה והונדה במדינה נזקים כבדים, ופגעו משמעותית בתפוקות הייצור של שתי החברות. השתיים הודיעו זה מכבר כי לא יצליחו לשחזר לחלוטין את תפוקות הייצור שלהן עד לרבעון הרביעי של השנה הנוכחית.

תעשיית הרכב בארה"ב מכרה בחודש אפריל מעל ל-1.16 מיליון רכבים, זאת בהשוואה למכירות של 982,143 כלי רכב בלבד, בחודש אפריל בשנה שעברה.