המשקיעים בלחץ: מפולת בשוק הסחורות - הנפט מאבד 9%

החוזה על הנפט יורד נסחר מתחת ל-100 דול לחבית ■ מימושים חדים בגזרת המתכות הכסף והזהב ■ "נתון התעסוקה השבועי הוסיף למדורת החששות מפני תחתית כפולה"

שוק הסחורות בבורסה בניו-יורק כמרקחה ומפולת ניכרת בשוק: מחיר החוזה על הנפט רושם ירידה של כ-9% ונסחר מתחת ל-100 דולר לחבית על רקע ירידה ברמת הביקושים בשל החששות שעורר נתון התעסוקה המאכזב שפורסם היום בארה"ב. מימושים חדים נרשמו גם בגזרת הכסף והזהב. החוזה העתידי על מתכת הכסף צנח כ-8%.

על פי הערכות העלייה המהירה בשער הדולר היא הגורם המרכזי שמדרבן את הצניחה במחירי הנפט והמתכות. נזכיר כי על רקע הדברים שנשא נשיא הבנק המרכזי באירופה, ז'אן קלוד טרישה, מחירו של האירו צנח אל מול הדולר. דברי טרישה גרמו לירידה בציפיות להעלאת ריבית באירופה ומשכו את האירו מטה.

החוזה על הנפט נפל מתחת ל-100 דולר בפעם הראשונה מאז אמצע חודש מארס "הנפט צונח כיון שכולם מנסים להיפטר מהפוזיציות שלהם בדולר ובסחורות", כך מעריך מנהל השקעות. כמו כן הוסיף כי נתון התעסוקה השבועי של תביעות ראשונות לדמי אבטלה שהראה עלייה חדה בתביעות בשבוע האחרון, גם הוא מוסיף שמן למדורת החששות של המשקיעים לתחתית כפולה. "לא רק שאנו לא מייצרים מקומות תעסוקה, אנו גם מאבדים אותם", הוסיף.