וורנר מיוזיק נמכרה ללן בלווטניק ב-3.3 מיליארד דולר

חברת התקליטים שבשליטת אדגר ברונפמן הבן נמכרה למיליארדר לן בלווטניק במחיר של 8.25 דולר למניה ■ בלווטניק שוקל למזג את וורנר מיוזיק עם חברת התקליטים EMI

חברת התקליטים השלישית בגודלה בעולם, וורנר מיוזיק (סימול: WMG), הנמצאת בשליטת אדגר ברונפמן הבן, נמכרה היום (ו') למיליארדר הרוסי לן בלווטניק תמורת 3.3 מיליארד דולר.

בלווטניק שילם 8.25 דולר למניה תמורת חברת התקליטים בעלת החוב של 1.9 מיליארד דולר. הירידה הדרמטית במכירות גרמו לחובות ענק לחברה, ואלה אילצו את החברה להעמיד את עצמה למכירה.

כפי שפורסם אתמול (ה') ב"גלובס", המיליארדר הרוסי לן בלווטניק היה המועמד המוביל לרכישת החברה לאחר שרשימת הרוכשים הפוטנציאליים הצטמצמה ל-3 הצעות רכש מרכזיות: הצעת הרכש של המיליארדר לן בלווטניק, הצעת הרכש של האחים המיליארדרים מלוס אנג'לס טום ואלק ג'ורס.

נזכיר כי חברת וורנר העמידה את עצמה למכירה מאז תחילת השנה ופנתה למספר רוכשים פוטנציאליים וביניהם חברת סוני, שגם היא הפכה לרוכשת פוטנציאלית.

מנכ"ל החברה, אדגר ברונפמן הבן, רכש את החברה לפני 7 שנים מחברת טיים וורנר. אז הייתה וורנר מיוזיק חברה פרטית. המשקיעים בחברה נאלצו להתמודד עם הירידה בשוק המוזיקה והנפיקו את החברה בבורסה. בין היתר קיצצו במספר העובדים, וכיום לחברה 3,700 עובדים בלבד - לעומת 5,000 עובדים ב-2003.

איש העסקים הרוסי לן בלווטניק שוקל לרכוש את חברת התקליטים EMI ולבצע מיזוג עם וורנק מיוזיק. המניה עולה כ-3% היום במסחר בוול סטריט.