לקראת דוחות טבע: מה חושבים האנליסטים בשוק?

סטיבן טפר מהראל ונתלי גוטליב מ-IBI לא חוששים מהמנייה למרות הסנטימנט השלילי במשק ■ "ללא רציופארם, צפויה שחיקה בהכנסות מגנריקה באירופה"

ענקית התרופות טבע תפרסם ביום ד' הקרוב את דוחותיה לרבעון הראשון של 2011 ותחזיות האנליסטים סותרות. בעוד ממוצע התחזיות בשוק הגיע ל-1.04 דולר למניה (לעומת 91 סנט ברבעון המקביל אשתקד) והכנסות של 4.25 מיליארד דולר, סטיבן טפר מהראל צופה רווח נקי של 1.16 דולר למניה לפי הכנסות של 4,256 מיליארד דולר. מנגד נתלי גוטליב מ-IBI צופה דווקא דוחות פושרים.

לטענת טפר, טבע תציג צמיחה בהכנסות ושיפור ברווחיות. הוא מסביר את התחזיות החיוביות בזכות בין היתר איחוד הפעילות עם רציופארם באירופה, צמיחה מההכנסות מתרופת הקופקסון, סיום הסכם התגמולים עם חברת סנופי-אוונטיס וצמיחה משמעותית בתחום בריאות האישה. עם זאת מציין טפר כי בתחום הגנריקה בארה"ב צפויה החברה להציג צמיחה קלה בלבד.

"איחוד הפעילות של חברת רציופארם צפוי לתרום כ-450 מיליון דולר להכנסות של החברה. בניטרול רציופארם, צפוייה שחיקה בהכנסות מגנריקה באירופה כתוצאה מניסיונות הממשלות לצמצם עלויות. לפי התחזית, החברה תציג המשך צמיחה במכירות עם צמיחה של כ-16% בקופקסון, בעיקר כתוצאה מעליית מחירים בארה"ב, כאשר בשלב זה לא מורגשת התחרות מהתרופה האוראלית גילנייה, וצמיחה של כ-19% באזילקט, בעיקר כתוצאה מגידול במרשמים", כתב טפר בסקירתו.

עם זאת, גוטליב מ-IBI צופה דוחות פושרים בלבד לשנה שתסתיים בתוצאות חזקות. "ברבעון השני של 2011 צפויים לרכז עניין שני אירועים מרכזיים: תשובת ה-FDA ל-CP שהגישה טבע בקשר לקופקסון הגנרי ביוני, שיוכל לרמוז לנו היכן ה-FDA עומד ביחס לאישור גרסה גנרית לקופקסון, וכן אישור צפוי לגרסה הגנרית של טבע ל-Lovenox. כל זאת לצד השלמת עסקת Cephalon, עליה הודיעה טבע בשבוע שעבר".

תחזיתה של גוטליב נותרה על כנה והיא צופה רווח שנתי שנע בין 4.9 דולר לבין 5.2 דולר והמלצת "קנייה" על המניה. עם זאת צויין כי בחרו לחכות עם שינוי התחזית עד "להשקת ה-Lovenox והשקות נוספות במחצית השניה של השנה. מחיר המניה היום נותן משקל עודף לאיומים, ופחות להזדמנויות".

"בתקופה האחרונה סובלת המניה מסנטימנט שלילי, שמונע מחששות המשקיעים. בתחום הגנרי, קיימים חששות בדבר יכולת החברה לספק צמיחה ארוכת טווח אחרי הפטנטים ולשמר נתחי שוק לצד לחצי מחירים בטריטוריות השונות. כמו כן חששות מהקופקסון, איום גנרי ויכולת לשמור על נתחי שוק גם בסביבה התחרותית העתידית בתחום. הלאקווינימוד, בתחום הטרשת איבד מזוהרו לאור נתוני ה-BG12 של ביוג'ן. לאור התגובה העזה של המשקיעים, נשאלת השאלה מה יקרה כאשר חברות נוספות יפרסמו נתונים מהניסויים הקליניים שהן מבצעות?", כתבה גוטליב.

עם זאת הוסיפה גוטליב כי "כל פרסום שיכול להיות חיובי לטבע ובפרט לעתיד הקופקסון, יכול להביא לתגובה עזה של המניה - לצד הירוק. כל זאת מגביר את חששות המשקיעים ומביא לתנודתיות רבה יותר במניית טבע".