צפו: "שחררו את גלעד עד 21 ביוני - או שאנחנו נשחררו!"

סרטון מחאה ברשת, שמזכיר סרטוני הפחדה של ארגונים מחתרתיים, מזהיר את הממשלה כי אם עד 21 ביוני לא ישוחרר גלעד שליט - אזרחי ישראל יגיעו למחסום ארז וישחררו אותו בעצמם

סרטון מחאה חדש, הקורא לפעולה אקטיבית לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, עלה בשעות האחרונות לרשת תחת הסלוגן "מצילים את גלעד". זאת, במטרה לעורר פעולה ציבורית לשחרור אקטיבי של שליט.

בסרטון מוצגת דמותו המעובדת של שליט, שמעבירה את המסר: "זה לא סרטון שימנה שוב את מספר הימים שגלעד שליט נמצא בשבי. זה לא עוד סרטון שיבקש ממכם לתלות דגלים או מדבקות על הרכבים. אנו אזרחי ישראל שנמאס לשבת ולחכות לפעולות פוליטיות או מדיניות כאלה ואחרות, המשרות אינטרסים ומאבקי כוחות. אנו קוראים לאזרחי ישראל לצאת למאבק", נאמר בסרטון.

הסרטון, שמזכיר סרטוני מחאה של ארגונים מחתרתיים, פונה לממשלת ישראל ולחמאס, ומזהיר כי אם עד 21 ביוני לא ישוחרר שליט - אזרחי ישראל יגיעו למחסום ארז וישחררו את שליט בכוחות עצמם. "אנחנו מבטיחים כי זה יהיה יותר מאשר היום הארוך בשנה עבורכם", נאמר בסרטון.

לא ברור מיהו הגוף העומד מאחורי הסרטון, שבו נאמר כי "אנחנו לא קשורים לשמאל או לימין. אנחנו רוצים להחזיר את גלעד". לעמוד הפייסבוק הצטרפו כבר קרוב ל-2,000 אנשים.

יש לציין כי סרטון המחאה הזה מתווסף לפעולתו של אחיו של גלעד - יואל שליט, שפרץ יחד עם חברתו לאירוע טקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות, בדרישה לשחרר את גלעד.

פעולה זו עוררה דיון ער בפייסבוק ובטוויטר באופן מיידי, וזכתה בעיקר לתמיכה פומבית. בנוסף, ציוצים רבים התרעמו על כך שהמצלמות בחרו שלא להראות את צעדי המחאה של יואל שליט והמשיכו לצלם את הטקס כרגיל.

בהקשר זה נציין ג, כי לאחר ההתפרצות של בנו יואל, נועם שליט התראיין בגלי צה"ל ואמר כי בכוונת המשפחה להגביר את המאבק לשחרור בנם, וכי לאור אי-יכולת הממשלה לשחרר את גלעד, הם ישנו את אופי המאבק והקמפיין שלהם - וייאלצו לנקוט צעדים דרסטיים.