כדי ליצור מקומות עבודה - אירלנד מעלה המס על הפנסיה

אירלנד מגבירה המיסוי על הפנסיה כדי לגייס כ-1.9 מיליארד אירו, עבור תוכנית ממשלתית ליצירת מקומות עבודה חדשים ■ שר האוצר האירי: "היוזמה תשיב אמון המשקיעים בשוק"

ממשלת אירלנד מגבירה את המיסוי על חסכונות הפנסיה הפרטית במדינה, במטרה לגייס כ-1.9 מיליארד אירו (2.7 מיליארד דולר) עבור תוכנית ממשלתית ליצירת מקומות עבודה חדשים במדינה.

הממשלה מתכננת להחיל ריבית שנתית בשיעור 0.6% במשך 4 שנים על נכסי פנסיה, להוציא קרנות לעובדים שאינם תושבי המדינה, כך אמר השבוע שר האוצר של אירלנד מייקל נונאן. "המהלך המדובר אמור להכניס לקופת הממשלה כ-470 מיליון אירו (675 מיליון דולר) בשנה", אמר נונאן והוסיף כי "קרנות הפנסיה קיבלו הקלות מס מסיביות מהממשלה שלנו בעבר".

מנגד, המס על מכירת שירותים ומוצרי תיירות ייחתך ל-9% מ-13.5%, כאשר גם המס על נסיעות תיירותיות יושהה. "אין שום דרך להימלט מהעובדה שאין לנו את המשאבים לממן יוזמות חדשות במסגרת המדיניות שלנו, שמטרתה להאיץ את השוק המקומי", אמר נונאן. עוד הוסיף נונאן כי "אני מאמין שיוזמת יצירת מקומות העבודה שאנו משיקים תשיב את אמונם של בתי האב והעסקים המקומיים בכלכלה שלנו, וכן תעודד משקיעים זרים להגיע לכאן".

ברקע נציין כי מדד האבטלה באירלנד קרוב לשיא שלילי של 17 שנה. למרות זאת, לא כולם מברכים על המהלך המדובר: "אני מאוכזב מכך שהממשלה מעוניינת לייצר משרות חדשות על חשבונם של אזרחיה החוסכים לפנסיה", אמר גרי האסט, מנכ"ל של אחת מקרנות הפנסיה במדינה, והוסיף כי "ברור שעלינו להתמודד עם המשבר הכלכלי כיום, אבל בכל זאת יש להימנע וליצור משבר אפילו גדול יותר לדור הפנסיונרים הבא במסגרת התהליך".