אנגלה מרקל: "על יוון להציג בטחונות כדי לקבל סיוע נוסף"

קנצלרית גרמניה התייחסה לאפשרות שיוון תקבל חבילת חילוץ נוספת, המוערכת בכ-60 מיליארד אירו ■ מרקל: "על יוון לעמוד בתנאי האשראי הנוקשים שהוצבו לה"

בכירים באיחוד האירופי לא ממהרים לאוט על בקשתה של ממשלת יוון לסיוע פיננסי נוסף, בהצהירם כי על ממשלתה להציג קודם בטחונות טובים להלוואות הקודמים שלקחה.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, אמרה השבוע כי "על יוון לעמוד בתנאי האשראי הנוקשים שהוצבו לה, כדי לקבל הלוואות נוספות לחבילת הסיוע בהיקף 110 מיליארד אירו (158 מיליארד דולר) שהובטחה לה, לפני שנה", והוסיפה כי "נוכל להיות סולידריים בעניינה של יוון רק אם תציג יציבות ונכונות לעמוד בתנאים שהוצבו לה".

מרקל הוסיפה כי "נשיג תוצאות טובות בעניינה של יוון רק אם נבקר את התהליכים המתרחשים בה, ולא נזרוק עליה סיוע בלי לוודא דבר". אלן רסקין, בכיר בדויטשה בנק התייחס גם הוא למצב ואמר כי "הרעיון עכשיו הוא שיוון תשיג מימון בהקדם, כדי שלא תצטרך לבקש סיוע נוסף ב-2012". רסקין הוסיף כי "יוון תיאלץ בסופו של דבר לארגן מחדש את חובה".

בתוך כך, ביוון הכחישו השבוע את הדיווחים על כך שהמדינה צפויה לקבל חבילת חילוץ חדשה המוערכת בכ-60 מיליארד אירו בשל משבר החוב במדינה. "יוון אינה מנהלת דיון באשר לאפשרות של קבלת חבילת סיוע, הדיווחים שקריים", אמר היום גורם בכיר במשרד האוצר של יוון.

ברקע, סוכנות דירוג האשראי S&P חתכה השבוע את דירוג האשראי של יוון בשתי דרגות מ-B ל-BB-, כאשר מתחזקות החששות מיכולתה לארגן מחדש את חובותיה. מדובר בהורדת הדירוג הריביעית מאז אפריל 2010. הורדת דירוג נוספת תהפוך את יוון למדינה בעלת הדירוג הנמוך באירופה.