ר"מ איטליה במסר חד וברור: "לא נכיר במדינה פלסטינית"

סילביו ברלוסקוני בראיון בלעדי לחדשות 2: "איטליה בשום פנים ואופן לא תכיר במדינה פלסטינית"

"בשום פנים ואופן, ממשלת איטליה לא תתמוך בהכרה חד צדדית של מדינה פלסטינית", כך אמר היום בריאיון בלעדי עם חדשות 2 באינטרנט ראש ממשלת איטילה, סילביו ברלוסקוני, במסגרת חגיגות יום העצמאות ה-63 של מדינת ישראל ברומא, שאירח שגריר ישראל ברומא גדעון מאיר.

ברלוסקוני, שעמד בראש היוזמה לכלול את חמאס ברשימה השחורה של ארגוני הטרור העולמיים, אמר כי הסכם הפיוס בין פת"ח וחמאס, קרוב לוודאי "לא יקרב את תהליך השלום" וכי "ממשלת חמאס תהיה חייבת לקבל את תנאי הקוורטט", הקוראים להכרה בישראל ובהסכמים קודמים לצד גינוי הטרור. במסגרת נאומו, הגדיר ברלוסקוני את מדינת ישראל כדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ואיחל לישראלים להיות "עם חזק, צודק, עשיר ומאושר".

בתחילת החודש הבא צפוי להגיע לאיטליה ראש ממשלת ישראל נתניהו. הוא צפוי להיפגש בין היתר גם עם ברלוסקוני, במטרה לדון עימו בין היתר בעניינים מדיניים.

מאמצים דיפלומטיים חובקי עולם נגד הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית

מוקדם יותר הערב, הזהיר ראש השב"כ היוצא יובל דיסקין מפני ההצהרה הפלסטינית. "אני מאוד מודאג ממה שקורה בספטמבר", אמר. "ספטמבר הוא תמיד חודש מחורבן במזרח התיכון. אני לא בטוח שדברים יקרו בראשון באוקטובר. אני מניח שזה יתחיל להניע תהליכים שיכולים גם להידרדר אם לא תהיה פה התפתחות".

ישראל עושה בשבועותה האחרונים מאמצים דיפלומטיים כבירים למנוע הכרה עולמית במדינה פלסטינית - עליה מתכוונים להכריז הפלסטינים באופן חד צדדי, ללא הסכמת ישראל, במהלך חודש ספטמבר.

בסוף חודש אפריל הודיע שגריר צרפת באו"ם, ג'ראר ארו, כי ארצו ומדינות נוספות באירופה "שוקלות להכיר במדינה פלסטינית, על מנת ליצור אופק מדיני ולהחיות את תהליך השלום". את הדברים אמר השגריר במהלך כינוס מועצת הביטחון של האו"ם בנושא המצב במזרח התיכון. סרקוזי אירח באותו יום את ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן בארמון האליזה בפריז. "ממשלת צרפת תמכה מאז ומעולם במדינה פלסטינית בגבולות 1967", אמר אבו מאזן בתום אותה פגישה, כפי שדווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית. "סרקוזי הודיע על כך יותר מפעם אחת. קיימים מאמצים לכנס ועידות באמצעותן נגבש את העניינים הקשורים בדבר ולאחר מכן נגיע לאו"ם".

"שוחחתי עם הנשיא סרקוזי גם בסוגיית הפיוס הלאומי והיוזמה שהצעתי להגיע לעזה", ציין אז אבו מאזן. "הנשיא סרקוזי תומך ביוזמה הזאת". גרמניה, לעומת זאת, כבר הצהירה מספר פעמים שאין בכוונתה להכיר במדינה פלסטינית שתוכרז חד צדדית, בלי הסכמת ישראל.