ערוץ 10 נערך לקרב מול קשת על הפריים-טיים בערבי שישי

ערוץ 10 יציב מחר בערב את "ווייפאאוט" כאלטרנטיבה ל"אל תפיל את המיליון" ו"כוכב נולד" של זכיינית ערוץ 2 קשת ■ הרייטינג הגבוה לפרק הראשון של "ווייפאאוט" הפתיע את אנשי הערוץ

ערוץ 10 ינסה להציב מחר (ו') בראשונה אלטרנטיבת צפייה לפריים-טיים הבלתי מנוצח של זכיינית ערוץ 2 קשת בימי שישי. הערוץ יציב ברצועה את התוכנית "ווייפאאוט" מול פרק הדחה של "כוכב נולד" ופרק פתיחת עונה של "אל תפיל את המיליון" בהגשתו של ארז טל.

ל"גלובס" נודע כי בתחילה ציפו בערוץ לרייטינג של 8% לכל היותר ל"ווייפאאוט" מול קשת, אולם הרייטינג בפרק ההשקה ששודר במוצאי יום העצמאות, שהגיעה לכ-21%, מעלה את רף הציפיות.

"אנחנו מרגישים שחשוב שנציב רגל בדלת", אומר ל"גלובס" סמנכ"ל הפרוגרמינג והשיווק בערוץ 10, נתי דינר. "אנחנו מודעים לדומיננטיות של ערוץ 2 ביום שישי, זו דומיננטיות שנבנתה והתבססה לאורך שנים. יום שישי זה המבצר של ערוץ 2".

לדבריו, "ערוץ 10 חייב להתחיל להוות אלטרנטיבה ראויה גם בימי שישי. זה לא יהיה קל, ואנחנו לוקחים בחשבון שזה אתגר לטווח ארוך".

דינר מאמין כי "אליפות הווייפאאוט של ישראל" תוכל להגדיל את נתח הצפייה של ערוץ 10 בערב שבת, מ-15% כיום לנתח צפייה של כ-25%.

בימי שישי סך הצפייה נמוך ב-19% מזה הקיים בימי חול. עם זאת, מבט על נתוני הרייטינג באלפי צופים מוכיח כי המדידה של אלפי צופים מצביעה על ירידה של 9% בלבד. הדבר מצביע על טבע צפייה משפחתי, כשיותר בני בית מצטופפים אל מול פחות טלוויזיות.

לדברי דינר, "זה לא רק המספרים והרייטינג, אלא גם הסימבוליות והערך הרגשי. עבור הצופה, ערוץ שלא מספק את הערך הבסיסי של משפחתיות בערב הכי 'משפחתי' הוא אולי ערוץ פחות רלוונטי עבורו".

בחורף 1998 הייתה רשת הזכיינית הראשונה ששברה את קללת יום שישי. "בשידור חי עם דן שילון", שהוצבה במשבצת, הניבה רייטינג ממוצע של 22.4%. בדצמבר 2001 שיבצה קשת בפריים-טיים בשישי את "רק בישראל" וגרפה רייטינג ממוצע של 20.5%.

הפעם הראשונה שבה "ארץ נהדרת" הגיעה לליל שבת הייתה בחורף 2003, אז הניבה רייטינג ממוצע של 20.9%. מאז מקפידה הזכיינית לשמור על עקביות, ושידורי יום שישי סבבו בערוץ 2 סביב "ארץ נהדרת" בעונות החורף וסביב "כוכב נולד" בעונות האביב-קיץ.

עד כה ערוץ הציב ערוץ 10 בזירה זו בעיקר שידורים חוזרים וסרטים. אחרי שבועיים של שידור "הישרדות" ב-2008 בימי שישי הוחלט להימנע מכניסה לשטח זה, ומאז הרייטינג של הערוץ שם לא עולה על 4%. בחצי השנה האחרונה השתנה המומנטום בערוץ 10, וכעת מרגישים שם שזה הזמן הנכון. "ווייפאאוט" תשודר כעת בימים שלישי ושישי.

יש להניח כי קשת לא תוותר ללא קרב הוגן. עצם העובדה שהציבה את "כוכב נולד" במשדר מקוצר לפני "אל תפיל את מיליון" מוכיחה שיקול פרוגרמטי שבא להקפיץ את סיכויי הרצועה. כעת יהיה מעניין לבחון את כמות הפסקות הפרסומת שכל אחת מהזכייניות תציב.