תספורת כסאח: ורטהיים חותך 95% למחזיקי אג"ח אינספייר

כנגד חוב של 72 מיליון שקל מציע אבי ורטהיים מניות בשווי של כ-3 מיליון שקל בלבד ■ אינספייר סיימה את שנת 2010 עם הפסד של 88 מיליון שקל

את העובדה שכספם לא יוחזר להם במלואו, משקיעי האג"ח של חברת ההשקעות אינספייר כבר הפנימו, שכן האג"ח נסחרות כבר תקופה ארוכה בתשואה תלת-ספרתית, לאור מצבה הכספי העגום של החברה. אולם נדמה שגם הם לא ציפו לקבל מהחברה הצעה כ"כ נמוכה, המותירה אותם עם שברירי אחוזים ביחס לערך הנקוב של האג"ח.

אינספייר, שבשליטת אבי ורטהיים, פרסמה היום הצעה למחזיקים באג"ח ב', סדרה שהיקפה עומד על 65.1 מיליון ע"נ והתחייבות החברה בגינה (כולל הצמדה) נאמד בכ-72 מיליון שקל. ההצעה כוללת המרה של מלוא החוב למניות החברה, כך שאלו יהוו לאחר הקצאתן כ-40.3% מהון המניות של החברה. נכון להיום נסחרת אינספייר לפי שווי של 7.7 מיליון שקל, כך שאם ההסדר שאותו היא מציעה ייצא אל הפועל, יקבלו המחזיקים מניות בשווי של 3.13 מיליון שקל - 4.3% בלבד מהחוב שאותו היא צריכה להחזיר.

איגרות החוב של אינספייר נסחרו טרם ההודעה בכ-18 אג', כך ששווי השוק הכולל של הסדרה בשוק נאמד ב-11.7 מיליון שקל. בעקבות פרסום ההצעה נרשמה ירידה של 22.4% באיגרות החוב של אינספייר, וכעת הן נסחרות ב-14 אג'.

אינספייר פרסמה את הסדר לקראת אסיפה שצפויה להתכנס ביום ראשון הקרוב. אם הסדר זה אכן ייצא לפועל, יירד אבי ורטהיים, בעל השליטה באינספייר, מהחזקה של 85.3% ל-50.1%, כך שהשליטה בחברה עדיין תיוותר בידיו. אינספייר מציינת כי הסדר זה כפוף לאישור של בנק אשר העמיד הלוואה לחברה, וכן של קרן אוריגו, שהעמידה לחברה בתחילת 2010 הלוואה בהיקף של 80 מיליון שקל.

אינספייר סיימה את שנת 2010 עם הפסד של 88 מיליון שקל, ונקלעה למצב שבו אין לה אפשרות להציע למחזיקי האג"ח שלה חלופות אחרות מלבד המרה למניות, שכן יתרת אחזקותיה בחברות הבנות משועבדת לבנקים ולקרן אוריגו.

הצעתה של אינספייר למחזיקי האג"ח שלה מגיעה יממה לאחר שבאסיפת מחזיקי האג"ח של החברה הבת, רבינטקס , הודיע ורטהיים כי גם היא תזדקק להסדר חוב, שני בתוך שנתיים, בשל היקפי פעילות נמוכים של החברה ב-2010. איגרות החוב של רבינטקס ירדו היום ב-8.1%, וכעת הן נסחרות בתשואה של 103%.