אופנהיימר: "שוק המניות כבר ראה את השיא שלו השנה"

אסטרטג ההשקעות הראשי של אופנהיימר בארה"ב מעריך שגל העליות בוול סטריט הסתיים ■ חיים שני בכנס אופנהיימר: נדרבן חברות ישראליות לצאת לשווקים המתעוררים

מדינת ישראל בוחנת דרכים לסייע לחברות הישראליות הפועלות בחו"ל, בייחוד בשווקים המתעוררים, כחלק מגיוון יעדי הייצוא. כך אמר היום (א') מנכ"ל משרד האוצר חיים שני בכנס השנתי של אופנהיימר בישראל. בכנס משתתפים מנהלים של עשרות חברות היי-טק הנסחרות בוול סטריט.

"אנו מתמקדים בפיתוח ההיי-טק; לחברות הישראליות בוול סטריט יש תפקיד חשוב בקידום התעשייה בישראל", אמר שני. "כשמסתכלים על הסביבה התחרותית, העולם משתנה. ארה"ב מסתכלת אחרת על השווקים המתעוררים מבעבר, היא מסתכלת עליהם באופן שווה. אנו בוחנים את הכלים הממשלתיים לקידום ישראל בשווקים המתעוררים, במיוחד בנושאים כמו חקלאות, תעשייה ועוד. נפעל לדרבן חברות ישראליות לצאת לשווקים אלו".

בריאן בלסקי, אסטרטג ההשקעות הראשי של אופנהיימר בארה"ב שהגיע במיוחד לכנס, דיבר על שוק המניות האמריקני והטיל ספק בהמשך העליות: "השוק כבר ראה את השיא שלו השנה. המשקיעים מצפים לתשואות גבוהות במיוחד ולא היה אף פעם תקדים לתשואות כה גבוהות בארה"ב אחרי משבר כלכלי".