קנס של 30 אלף שקל על רדיו א-שאמס בגין דיווח שגוי

הרשות השנייה החליטה להטיל את הקנס על רדיו א-שאמס בגין דיווח שגוי על רישום פלילי למנכ"ל סוהיל כראם ■ לפני חודשיים הוחלט שלא להאריך ב-4 שנים את תוקף זיכיון התחנה

הרשות השנייה החליטה להטיל קנס של 30 אלף שקל על רדיו א-שאמס בגין דיווח שגוי לגבי רישום פלילי לסוהיל כראם, בעל הזיכיון ומנכ"ל התחנה, בתחום חריגות הבנייה.

לפני חודשיים פורסם ב"גלובס" לראשונה כי הוחלט שלא להאריך ב-4 שנים את תוקף הזיכיון של תחנת רדיו א-שאמס, המשדרת לציבור הערבי ב-8 השנים האחרונות. זאת, לאחר שהתברר בשימוע שנערך בוועדת הרדיו של הרשות השנייה כי קיים חשש לחריגות בנייה בתחנה.

אל ועדת הרדיו ברשות השנייה, בראשותו של יוסי אליטוב, הגיעו לפני מספר חודשים מספר פניות נגד הארכת זיכיונה של התחנה המשדרת מנצרת. בין היתר נטען כי מנכ"ל התחנה סוהיל כראם מסר מידע מוטעה לרשות במטרה להאריך את זיכיון התחנה, ובין היתר לא הצהיר כי הורשע בחריגות בנייה - כולל חריגות הקשורות בתחנת הרדיו עצמו.

לשכת היועץ המשפטי לממשלה העבירה לרשות השנייה הוראה, כי לאור התלונות יש לעצור את תהליך השימוע ולא להאריך את הזיכיון.

היום (א'), כאמור, החליטה ועדת ההפרות של תחום הרדיו ברשות השנייה להטיל עיצום כספי בהיקף של 30 אלף שקל על התחנה, וזאת למרות שהמועצה קיבלה את עמדת הזכיין שהדבר נעשה בשוגג ואף תוקן בדוח השנתי.

מנכ"ל רדיו א-שאמס, סוהיל כראם, מסר בתגובה ל"גלובס" כי "קיבלנו את המכתב לפני כמה דקות. אנחנו מגישים ערער. כל ההתנהלות שלנו הייתה בתום-לב, וכך גם נכתב בהחלטה. אני לא מבין למה הם בכל זאת החליטו להטיל עלינו קנס. נגיש בקשה לעיון חוזר, ואני מקווה שברשות יחזרו בהם מהחלטתם".