סופית: תוכנית ה"סופרטנקר" יוצאת לדרך עם כינוס הוועדות

זאת בעקבות החלטת נתניהו, שנחשפה ב"גלובס" בשבוע שעבר, להקצות את תוספת תקנים ומשאבים לצורך כינוס הוועדות, בעקבות מחלוקת בין משרדי הפנים והאוצר

זה סופי: תוכנית "הסופרטנקר" להאצת הבנייה למגורים, ביוזמת ראש הממשלה בנימין נתניהו, יוצאת לדרך לאחר ששר הפנים אלי ישי הודיע שוועדות המשנה להאצת הבנייה (לה"ב), יחלו את עבודתן באופן מיידי. זאת בעקבות החלטת נתניהו, שנחשפה ב"גלובס" בשבוע שעבר, להקצות את תוספת תקנים ומשאבים לצורך כינוס הוועדות, בעקבות מחלוקת בין משרדי הפנים והאוצר.

כזכור, בחמישי שעבר פורסם ב"גלובס" כי במכתב ששלח נתניהו למשרד הפנים, למשרד האוצר ולנציבות שירות המדינה, עולה שנתניהו החליט על הקצאת המשאבים במסגרת תוכנית ה"סופרטנקר". לפי הסיכום יתווספו למשרד הפנים כ-20 תקנים וכ-63 יועצים בתקציב של 15 מיליון שקל לשנה, כשאלה אמורים לאפשר את כינוס ועדות הלה"ב שיקדמו את תוכניות הבנייה למגורים בצורה מיידית.

זאת לאחר שבאפריל פורסם ב"גלובס" כי גורמים במשרד הפנים טענו שלמשרד נדרשים משאבי כוח אדם נוספים ומשאבים תקציביים על מנת לכנס את ועדות הלה"ב, כאשר בזמנו טענו הגורמים שמשאבים אלה טרם אושרו על ידי משרד האוצר.

לאור התערבותו של נתניהו במחלוקת סביב המשאבים והחלטתו להקצות תוספות לשם הפעלת הוועדות, מתאפשר כעת כינוס ועדות המשנה. ישי ציין שהפעלת הוועדות מתאפשרת בזכות הנחישות של ראש הממשלה ושל מנכ"ל משרדו, איל גבאי, לפתור את המחלוקת שהתגלעה בין משרד האוצר ומשרד הפנים בנוגע להקצאת המשאבים".

כזכור, לפי רשימת תוכניות שפרסם באפריל משרד הבינוי והשיכון, תוכנית ה"סופרטנקר" אמורה לצאת לדרך בקידומן של תוכניות לבנייה של לא פחות מ-113,216 יחידות דיור. מתוכן סומנו 50,928 יחידות דיור ברחבי הארץ ככאלה שהדיון בהן אמור להתקיים בוועדות המשנה המיוחדות (לה"ב) שהוקמו בכל אחד ממחוזות משרד הפנים. ועדות הלה"ב אמורות להתחיל בדיונים בתוכניות שסומנו עבורן באופן מיידי יחסית, עוד טרם חקיקת תוכנית הסופרטנקר, בעוד שבד בבד, 62,888 יחידות דיור נוספות שסומנו לקידום מואץ יידונו במסגרת המתווה הרגיל של הוועדות המחוזיות לתכנון ולבנייה, אצלן הן יזכו לקדימות.