פרשת האונס: שטראוס-קאהן פורש מתפקידו בקרן המטבע

שטראוס-קאהן, שהתפטר עקב החשדות נגדו: "אני מעוניין להגן על קרן המטבע ולהתרכז בהוכחת חפותי" ■ ג'ון ליפסקי, סגנו של שטראוס-קאהן, מונה ליו"ר זמני של קרן המטבע הבינלאומית

דומיניק שטראוס-קאהן התפטר מתפקידו כיו"ר קרן המטבע הבינלאומית בעקבות החשדות נגדו על ניסיון אונס. "אני מכחיש בתוקף את ההאשמות שמופנות נגדי", מסר אמש (ד') שטראוס-קאהן בהתייחסו לאירועים.

"אני מעוניין להגן על המוסד הזה (קרן המטבע), אותו שירתתי בכבוד ומסירות, ובמיוחד - אני מעוניין להקדיש את כל כוחי, זמני ומרצי כדי להוכיח את חפותי", דברי שטראוס-קאהן.

הודעה על פרישתו של שטראוס-קאהן פורסמה גם באתר הרשמי של קרן המטבע כשהיא מכילה הצהרה של היו"ר היוצא, בה הצהיר כי "בעצב רב אני משיג את התפטרותי מראשות קרן המטבע הבינלאומית. אני רוצה להודות לאשתי - אותה אני אוהב יותר מהכול - וכן לילדיי, חבריי ושותפיי בקרן על התמיכה".

"קרן המטבע עמלה בעתיד הקרוב על תהליך מציאת יו"ר חדש לקרן", נמסר בהצהרה רשמית באתר הקרן. "בינתיים, ג'ון ליפסקי (אשר כיהן קודם לכן כסגנו של שטראוס-קאהן) מכהן כיו"ר זמני".

נזכיר כי שטראוס-קאהן חשוד בניסיון אונס ותקיפה מינית, כאשר העונש על מעשים אלה עלול להסתכם בישיבה של 25 שנה בכלא. הוא עצור כעת תחת שמירה קפדנית מחשש שישים קץ לחייו בכלא הניו-יורקי שבאי בריקר, בשעה שחברי המושבעים בוחנים אם ישנן ראיות מספיקות לכתב אישום נגדו.

אמש פרסם העיתון "ניו-יורק פוסט" כי החדרנית במלון סופיטל, אשר התלוננה כי יו"ר קרן המטבע תקף אותה מינית, גרה בבניין דירות בניו-יורק המיועד באופן בלעדי לאנשים בוגרים הסובלים ממחלת האיידס - ולפיכך ישנה אפשרות כי גם היא נושאת את נגיף המחלה.