לאחר הזינוק אתמול: הנפט מעל 100 ד' לחבית, הכסף עולה

הזהב נסחר ביציבות סביב 1,497 דולר לאונקייה ■ הכסף מוסיף לערכו 0.2% ונסחר ב-35.42 דולר לאונקייה ■ "אמנם חזרנו למספרים תלת-ספרתיים, אבל הנתונים הפיננסיים חלשים"

מחירי הנפט מוסיפים לעלות גם היום (ה') מעל ל-100 דולר לחבית. הזהב נסחר ביציבות סביב 1,497 דולר לאונקייה, בעוד אפילו הכסף מוסיף 0.2% לערכו ונסחר בשער של 35.42 דולר לאונקייה.

"המשקיעים לפתע חזרו להיות שוריים על סקטור הסחורות", התייחס להתפתחויות האחרונות האנליסט מאט סמית' מאתר מארקטווץ'. "המלאים הנמוכים במפתיע נובעים מייבוא בכמויות קטנות מידי, וכן מבעיות בזיקוק הנפט", דברי סמית'.

למרות זאת, לדבריו של סמית' העליות צפויות לא להימשך לאורך זמן. "חזרנו עכשיו למספרים תלת-ספרתיים, אבל האינדיקטורים הפיננסיים בשוק נחלשים". בנוסף, הביע סמית' דאגה רבה ממשבר החוב באירופה - "הנתונים הפיננסיים העתידיים לא יהיו נפלאים", הוסיף.

נזכיר כי מחירי החוזים העתידיים על הנפט הגולמי זינקו אמש בבורסת הסחורות בניו יורק ב-3.1% וחצו את רף ה-100 דולר לחבית, לאחר פרסום דוח המלאים השבועי שהצביע במפתיע על ירידה במלאי הנפט הגולמי בארה"ב. בכך, תיקן את הנפט את הנפילה שחווה בשבועיים האחרונים שהובילה אותו לרמת שפל של 5 השבועות האחרונים, והציג את ערכו הגבוה ביותר מאז ה-10 למאי.

על פי הדוח שפירסמה אתמול ה-EIA, ירדו המלאים של הנפט הגולמי ב-15 אלף חביות ל-370 מיליון חביות לעומת צפי כי יעלו ב-0.5 מיליון חביות, לאחר שבשבוע שעבר נרשם זינוק חד מהצפוי של מעל ל-3.5 מיליון חביות, אשר הוביל לירידות החדות במחיר הנפט.

מלאי הבנזין עלה רק ב-100 אלף חביות לעומת צפי כי יעלה ב-550 אלף חביות. עוד דווח כי מלאי תזקיקי הנפט, הדיזל והנפט לחימום נפל ב-1.2 מיליון חביות בעוד שהאנליסטים ציפו לעלייה של 600 אלף חביות.