מודו - הסוף: גוגל רוכשת את הפטנטים ב-17 מיליון שקל

ההתמחרות החדשה בוצעה לאחר שביהמ"ש קיבל את בקשתה של גוגל לבצע התמחרות חוזרת על הפטנטים של מודו בהם זכתה חברת קינגסטון, שהציעה סכום של 5 מיליון שקל בלבד

גוגל זכתה בהתמחרות החוזרת שנערכה על הפטנטים של חברת מודו ותשלם סכום של כ-17 מיליון שקל - כך עולה מהבקשה לאישור המכירה שהגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הכונסת, עו"ד חנית נוב.

ההתמחרות החדשה בוצעה לאחר שבית המשפט קיבל את בקשתה של חברת גוגל , המיוצגת על-ידי עו"ד דוד תדמור, ושל הכונסת, לבצע התמחרות חוזרת על הפטנטים בהם זכתה חברת קינגסטון, שהציעה עבורם סכום של 5 מיליון שקל בלבד.

בעקבות הבקשה הורה השופט איתן אורנשטיין לכונסת לפרסם התמחרות חדשה, הן בעיתונות הישראלית והן באמצעי התקשורת בינלאומיים.

השופט ציין כי אף אם הייתה מוגשת לאישורו בקשה למכירת הפנטנטים על-פי ההתמחרות הקודמת, הוא לא היה מאשר אותה, כיוון שהליך ההתמחרות, שבו השתתפה בפועל רק קינגסטון, לא היה מספק. השופט הורה באותה בקשה לפתוח את ההתמחרות למועמדים נוספים.

נוב מסרה בתגובה ל"גלובס" כי "פתיחת ההתמחרות על-ידי בית המשפט נעשתה לפי בקשה שהוגשה על-ידי לבית המשפט. בבקשה הקודמת הודעתי לבית המשפט אודות ההתמחרות וביקשתי לערוך התמחרות חדשה בשיתוף גוגל והמציעה הנוספת וואי-לאן. בית המשפט נעתר לבקשתי זו והורה על עריכת התמחרות נוספת, לאחר ששמע את עמדת כל המציעים האחרים".

חברת מודו, שנוהלה על-ידי דב מורן, עסקה בפיתוח טלפונים סלולריים מודולריים והעמידה את הפטנטים שפיתחה למכירה לכל המרבה במחיר, בניסיון למכור את נכסיה לצורך החזר חובות. מודו חייבת לנושיה, ובהם הבנקים, עשרות מיליוני שקלים, וסך הפסדיה נאמד ב-450 מיליון שקל.

לאחר הכישלון לגייס הון בשנה שעברה. מודו נקלעה לקשיים ובעצם הפסיקה את כל הפעילות והחלה במכירת חיסול של נכסיה. מודו צברה ב-3 שנותיה יותר מ-100 פטנטים, מה שהפך לנכס העיקרי שלה.