מפתיע? רק 3% מהמנהלים בעסקים קטנים בארץ - הן נשים

כך על מסקר של התאחדות המלאכה והתעשיה ■ "כנראה שיש הסוברים שנשים לא מנהלות טובות כמו גברים" ■ עוד מהסקר: רוב בעלי העסקים חושבים שאין הבדל בין השכר של נשים וגברים

רק 3% מהעסקים הקטנים בתעשייה מנוהלים על ידי נשים, כך עולה מסקר שערך מנהל המחלקה הכלכלית בהתאחדות המלאכה והתעשיה, ברוך שניר. הסקר נערך בקרב קרוב ל-100 עסקים קטנים, וממנו עולה גם כי 40% מהעסקים הקטנים נמצאים בבעלות משותפת של נשים.

"הנתונים מעידים על פוטנציאל בלתי ממומש של יכולות ניהול של נשים בתעשייה וכי יש להשקיע בעידוד וקידום נשים בתחום", התייחסה לנתונים ליאת גור, רכזת פורום נשים בהתאחדות. "כנראה שיש הסוברים כי נשים הן בעלות יכולות ניהול פחותות משל גברים, בעוד המציאות מוכיחה ההיפך".

עוד עולה מהסקר, כי כ-93% מהעסקים שהם גם בבעלות נשים הינם עסקים משפחתיים, ורק כ-20% מהם נמצאים בבעלות בלעדית של נשים. כמו כן, 90% מהעסקים הקטנים מעסיקים נשים, והן מהוות כ-45% מהמועסקים במגזר - בהיקף של 40,000 עובדות.

ומה לגבי השכר? 82% מבעלי העסקים ציינו ששכר הנשים זהה לזה של גברים באותו תפקיד, אולם 49% מהם טענו שיש הבדל בין סגנון ניהול נשי לגברי. כמו כן, מרבית המנהלים סבורים שיש להגדיל את כוח העבודה הנשי במשק באמעצות תמריצי מיסוי, ו/או סבסוד מעונות יום.